ההסתדרות במרחב חיפה הכריזה סכסוך עבודה בצים

ועד העובדים של חברת הספנות הישראלית יוכל להשבית את העבודה בעוד 14 ימים. יו"ר ועד העובדים בצים, אבי שטרית: הנהלת החברה ממשיכה להתעמר בציבור העובדים ובמקביל מחלקת בונוסים שמנים לעובדיה הבכירים


00:00 ,20.10.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

ועד העובדים של חברת הספנות הישראלית יוכל להשבית את העבודה בעוד 14 ימים.  יו"ר ועד העובדים בצים, אבי שטרית: הנהלת החברה ממשיכה להתעמר בציבור העובדים ובמקביל מחלקת בונוסים שמנים לעובדיה הבכירים
 
מזכירות ההסתדרות במרחב חיפה אישרה אתמול, פה אחד, בקשה לסכסוך עבודה של ועד העובדים בחברת הספנות צים, לפיו העובדים יוכלו להשבית את העבודה בחברה בעוד 14 ימים. יו"ר ההסתדרות במרחב חיפה , ברוך זלץ, הסביר באריכות, במהלך ישיבת המזכירות, כי מזה כחמישה חודשים הוא מנסה, יחד עם יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות בחיפה, רפי מסט, להידבר עם הנהלת צים, בראשות מנכ"ל החברה, רפי דניאלי.
 
לדבריו, "הנהלת החברה ממשיכה להתעמר בציבור העובדים, עושה בחברה כראות עינייה תוך שהיא מצפצפת על הסכמים שהיא חתומה עליהם, ובמקביל מחלקת בונוסים שמנים לחלק מעובדיה הבכירים, בה בשעה, שכל העובדים החתומים על הסכם קיבוצי - מוותרים על שכר מדי חודש בחודשו".
 
יו"ר ועד העובדים בצים, אבי שטרית, אשר הופיע בישיבת המזכירות יחד עם חברי הוועד, אמר במהלך הישיבה: "כאשר הסכמנו להפרטת החברה לפני כשבע שנים היה חשוב לנו לשמור על ההסכם הקיבוצי. כאשר עברנו כולנו את המשבר שפקד את ענף הספנות בעולם, לא היססנו לחתום על שני הסכמים קיבוציים, שבעטיו ויתרנו על עובדים. והיתר, כל העובדים תרמו מכיסם לחברה סך של 41 מליון שקלים, כולל גמלאי החברה. ויתרנו על דרגות, סופי שבוע, מתנות, הבראה ואפילו הענקנו הלוואה לחברה, בתנאי שכאשר צים תצא מהמשבר הכספים יוחזרו לעובדים. והנה, ההנהלה מודיעה על יציאה מהמשבר, עובדים בכירים מקבלים בונוסים, ומאתנו ממשיכים לדרוש לוותר על משכורות והטבות. המצב גובל כבר בגועל נפש של ממש".
 
בבקשה על סכסוך העבודה בצים, מפרט יו"ר ועד העובדים, אבי שטרית, שורה ארוכה של הפרות חד צדדיות מצד ההנהלה וביניהן: העסקת עובדים בחוזה אישי בניגוד להסכם שנחתם עימם, מינוי עובדים חדשים ללא קיום מכרז כמפורט בהסכם הקיבוצי, אי תשלום של 5% תוספת שכר. בנוסף, הפסיקה החברה לקלוט עובדים זמניים לתוך ההסכם הקיבוצי ולשלוח הודעות למועצת העובדים על קליטת עובדים חדשים ותנאי קבלתם.
 
עוד נמסר כי, מספר העובדים המועסקים כיום בהסכם עבודה קיבוצי בצים מגיע לכ- 850 איש, ואולם ההסכם נוגע לכ- 1500 עובדים וגמלאים בחברה. 
 
בתגובה להכרזת הועד וההסתדרות על סכסוך עבודה מסרה חברת הספנות צים כי היא ועובדיה מנהלים שיחות שוטפות לגבי נושאים שוניםהקשורים לעובדי צים, שמתנהלות על בסיס קבוע עם ועד העובדים וההסתדרות. הנהלת צים משוכנעת כי ועד העובדים וההסתדרות מבינים את חשיבות הנושא ובטוחה כי תגיע בהקדם להבנה עימם.