החלפת מהלומות בצים

בקרוב יערכו עובדי צים אסיפה בכדי לדון במצבם, כולל מאבקם בבקשת החברה מהמדינה לוותר על מניית הזהב. כך עולה ממכתב ששלח יו"ר הוועד אבי שטרית לעובדים, בתגובה על מכתב לעובדים שהוציא מנכ"ל צים רפי דניאלי


13:36 ,18.03.2014 מאת: מערכת פורט2פורט

בתגובה למכתב ששלח מנכ"ל צים רפי דניאלי לעובדים, ובו שלל את הסיבות להכרזה על סכסוך עבודה, מאשים יו"ר ועד העובדים אבי שטרית את הנהלת החברה במאבק בעבודה המאורגנת

 

ביום רביעי שעבר הוכרז בחברה על סכסוך עבודה, בגלל טענות העובדים בנוגע לניסיון של ההנהלה להוציא את העבודה המאורגנת מישראל לחו"ל, ביצוע שינויים ארגוניים, העסקת עובדים במיקור חוץ ואי הסכמה למלא אחר הסכמים חתומים.

 

המכתב של שטרית נשלח בתגובה על מכתב שהוציא אתמול (ב') דניאלי לעובדים, בו כתב המנכ"ל: "במפגש השנתי הצגתי לכם בצורה ישירה וגלויה את ההישגים בתהליך המפנה שהחברה עוברת בשנים האחרונות, את הצעדים והיעדים להמשך, על מנת להביא את החברה לתוצאות חיוביות. כמו כן, התייחסתי בגילוי להסדר החוב ולצורך בביטול מנית הזהב".

 

לדבריו, מאז (פברואר 2014) ועד היום, לא קרה דבר בגינו צריך היה להכריז על סכסוך עבודה. "לצערי הרב", כתב דניאלי, "בחר הועד להפנות עורף למשא ומתן והודיע על סירובו להגיע להמשך פגישות".

 

דניאלי משווה במכתבו בין טענת הוועד לשינויים התכופים בהסדרים לבין השינויים שנאלצו להסכים להם בעלי החוב. "מוזר", הוא כתב לעובדים, "שהם (בעלי החוב) מבינים את הצורך ואילו חברי ועד העובדים נאחזים בהסכמי עבודה שאינם מתאימים לעומק המשבר".

 

בהמשך התייחס דניאלי לסיבות לסכסוך העבודה: "עיניכם הרואות", כתב לעובדים, "שלא חל כל שינויי מהותי המצדיק הכרזה על סכסוך עבודה. גם אם ועד העובדים חושב שיש עילה מוצדקת לכך, האם לא חלה עליו החובה להידבר?... אני מבקש להיות מאוד ברור: ההפסדים של החברה הם עצומים (מאות מיליוני דולר בשנה). ללא הסדר החוב אין תכלית לחברה ואין לה עתיד, לכן העובדים הם הראשונים שצריכים לתמוך בהסדר החוב, על כל מרכיביו, כולל ביטול מנית הזהב. חשוב לי להדגיש כי אין לחברה כל כוונה לפגוע בעבודה המאורגנת או בנציגות הקיבוצית של העובדים.

 

תחת הכותרת "רפי דניאלי בוא נספר את האמת", ענה שטרית למנכ"ל. במכתבו הוא שב וסקר בפני העובדים את הוויתורים בהם נקטו העובדים לבקשת ההנהלה והביע את חששו מפני ויתור על מניית הזהב, שפירושה, לדבריו, "העברת עיקר הפעילות לחו"ל ובעקבות כך רובנו עלולים לאבד את מקום העבודה שלנו".

 

בהמשך מכתבו סקר שטרית את הגורמים שהובילו, לדעתו, לקריסתה של צים, כשהוא תולה את הסיבות למצב בהנהלה, כשהעובדים "נתנו ונתנו ונתנו וההנהלה רק לקחה ולקחה ולקחה ולא כיבדה אף הסכם".

 

חתם שטרית את מכתבו: "במקום לנסות לשלב ידיים ולהציל את החברה יחד, הנהלת החברה לא סופרת אותנו ובוחרת להילחם בנו ולהסית נגדנו. עובדה שאת המכתב ששלח אתמול המנכ"ל מעל ראשו של הוועד, הוא רץ לפרסם בעיתונות. אנחנו לא נלחמים נגד החברה. אנחנו נלחמים על הפרנסה שלנו ועל הצלת מניית הזהב, שמגינה על האינטרסים של כל אזרח בישראל", כתב.