ווארצילה: הצלחה להפלגות של מעבורת עם מערכות אוטונומיות

החברה בחנה את פעילותן של מערכות אוטונומיות על גבי המעבורת החל משלב עזיבת המזח, תמרון החוצה מהנמל, הפלגה ועגינה, והכל ללא התערבות אנושית. המעבורת פקדה שלושה נמלים במהלך הבדיקה


13:30 ,02.12.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

קבוצת הטכנולוגיה הפינית Wärtsilä אומרת כי היא בחנה בהצלחה פעולות אוטונומיות לחלוטין על גבי מעבורת ששטה בנתיב ימי בנורווגיה במה שהוא ככל הנראה הניסיון הימי הראשון בתפעול אנייה הפועלת בצורה אוטונומית החל משלב עזיבת הרציף ועד העגינה עבור כלי שיט בגודל זה.

 

הבחינה שערכה חברת ווארצילה עבור הטכנולוגיה האוטונומית שלה נעשתה על מעבורת באורך 85 מטר בשם Folgefonn ובנוכחות אנשי הרשויות הימיות של נורבגיה. חברת ווארצילה טוענת כי במהלך הבדיקה שערכה, המעבורת תפעלה בצורה אוטונומית לחלוטין, ללא כל התערבות אנושית, בעודה פוקדת שלושה נמלים שונים בנורבגיה.

 

לאחר שהמפעיל בחר את היעד הבא, הוא פשוט לחץ על הפקודה ״הפלג״, אשר התירה למחשבים להשתלט על תפעול כלי השיט. המעבורת היתה מסוגלת לעזוב את המזח, לתמרן דרכה החוצה מהנמל, להפליג לנמל הבא, לתמרן דרך הכניסה לנמל ולעגון לצד הטרמינל - כל זאת ללא התערבות אנושית, נאמר בהודעת ווארצילה.

 

ג׳ונאס מקונן, סגן נשיא פתרונות מסע בווארצילה, אמר כי: ״הדבר מייצג צעד ענק קדימה בהכרה בפתרון של אניות אוטונומיות וכן התקדמות חשובה במסגרת תכנית Smart Marine שלנו. הצלחה זו מדגישה שוב את מעמדה המוכר של Wärtsilä כמובילה עולמית בתחום הטכנולוגיה בחידושים ימיים. אנו ממשיכים להוביל את הדרך בפיתוח מוצרים ׳אינטליגנטיים׳ ומערכות הדרושות כדי להעביר את התעשייה הימית לקראת עידן חדש של יעילות גבוהה, בטיחות וקיימות סביבתית״.