חברות הספנות היפניות NYK, K Line ו-MOL עברו לרווח

שלוש חברות הספנות היפניות אשר מרכיבות שת ברית ONE דיווחו על רווחים ברבעון השני של השנה הפיסקלית ועל עלייה בביקוש לשירותים בין אסיה ואירופה. כל החברות הפרישו כספית לטובת תחילת פעילות הברית באפריל הקרוב


14:59 ,02.11.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

חברות הספנות היפניות K Line, MOL ו-NYK דיווחו על רווחים ברבעון השני של השנה הפיסקלית הנוכחית - חדשות טובות לקראת המיזוג של שלושתן לברית ONE בחודש אפריל הבא.

 

ההכנסות של חטיבת המכולות של חברת K Line במהלך אפריל עד ספטמבר, אשר כללה הכנסות מתחום הפעילות הלוגיסטי והטרמינלים של החברה, עמדה על 1.4 מיליארד דולר. בהשוואה לכך, ברבעון המקביל של שנה החברה החברה דיווחה על הפסדים.

 

בנוסף, החברה מדווחת על גידול של 14% בנפח הסחורה המשונעת בסחר בין אסיה ואירופה ברבעון השני, ועל גידול של 13% בנתיבי הסחר הפנים-אסייתי. יחד עם זאת פעילות החברה בסחר בין אסיה וארה״ב עלתה ב-2% בלבד.

 

החברה ציינה בהודעתה כי ״תעריפי ההובלה מתאוששים מהתעריפים הנמוכים מאוד שנרשמו בשנה הפיסקלית הקודמת״, אך הוסיפה כי התעריפים נותרו ״כבדים״ כתוצאה משינויים בתעשייה מפעילות מיזוגים ורכישות וקבלתם של מגה-אניות (ULCV). כתוצאה מכך, דיווחה החברה, ״תנאי השוק הפכו קשים יותר״.

 

גם חברת MOL מדווחת על שיפור בפעילות שלה ועל רווח ראשון ברבעון מזה שנת 2011 – כלומר, לאחר 25 רבעונים רצופים בהם דיווחה על הפסדים.

 

מחזור המכירות היה 193.5 מיליארד ין ברבעון, לעומת 145 מיליארד ין בשנה הקודמת, והדבר הביא להכנסות תפעוליות של 2.1 מיליארד ין, לעומת הפסד של 9.7 מיליארד ין קודם לכן.

 

MOL מסרה כי היא רשמה רמות שיא בפעילות בסחר בין אסיה-ארה"ב, וציינה כי בסחר בין אסיה ואירופה היקף המטענים ממשיך לגדול בהתמדה.

 

חברת הספנות היפנית דיווחה על מגמות חיוביות נוספות במהלך הרבעון, כולל עלייה בנפח המטענים בהפלגה הלוך (״backhul״) מאירופה, ועד "הכנסות שנוצרו מחוזי הובלה שנתיים", אשר לדבריה ״התחדשו ועלו במספרים מתחילת השנה״.

 

חברת NYK, חברת הספנות היפנית הגדולה והשותפה הבכירה במיזם ONE עם נתח של 38% ממנו, היתה הרווחית מבין שלוש החברות. החברה דיווחה על הכנסות של 7.7 מיליארד יין ברבעון השני של השנה ועל הכנסות של 179 מיליארד יין. זאת לעומת הפסד של 6.5 מיליארד יין בתקופה המקבילה אשתקד והכנסות של 139.2 מיליארד יין בהתאמה.

 

חברת הספנות תיארה את עסקיה בטרנס-פסיפי כ״תזזיתיים״ וציינה כי קיים ״ביקוש יציב״ עבור שירותים לאירופה.

 

נציין כי לרגל פעילותה הקרבה של ברית ONE בשוק היפני כל שלוש חברות הספנות המוזכרות הפרישו כספיים עבור עלויות חד פעמיות הקשורות בהוצאות להנעת המיזם.