חברת APL משיקה שירותים חדשים מהמזרח הרחוק ומצפון אירופה לישראל

השירות לישראל יתבצע באמצעות פקידות בנמל פורט סעיד במסגרת שירות CEX אשר מקשר בין נמלי סין לנמלי צפון אירופה. חברת טירן: הקו החדש, אשר יחל לפעול ביבוא ב-20 באוקטובר, לא יגביל משקלן של מכולות 20 רגל, נוכל להתחייב על כמויות גדולות


00:00 ,06.10.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

השירות לישראל יתבצע באמצעות פקידות בנמל פורט סעיד במסגרת שירות CEX אשר מקשר בין נמלי סין לנמלי צפון אירופה. חברת טירן: הקו החדש, אשר יחל לפעול ביבוא ב-20 באוקטובר, לא יגביל משקלן של מכולות 20 רגל, נוכל להתחייב על כמויות גדולות
 
מחברת טירן נמסר כי חברת (American President Line) APL, מקבוצת NOL, תחל לפקוד את נמל פורט סעיד בפקידות מערבה ומזרחה, וזאת במסגרת שירות CEX (China Europe Express). שירות CEX פוקד ישירות את נמלי סין בהם Yangshan, QingDao, Hong Kong, Yantian ומפליג לאירופה דרך תעלת סואץ. שירות האקספרס מתופעל על ידי 10 אוניות בנות 8,000 TEU כ"א כאשר תשע מהן הינן בבעלות ותפעול APL.
 
מחברת טירן, המייצגת בישראל את חברת APL, נמסר כי השירות מהמזרח הרחוק יחל לפעול ב-20 באוקטובר עם הפלגתה של האונייה APL Rotterdam מנמל QingDao בסין.
 
סבב הפקידה של שירות CEX מהמזרח הרחוק וחזרה הינו כדלקמן:
 
Qingdao –Yangshan – Ciwan - Hong Kong – Singapore - Haifa/Ashdod – Singapore - Chiwan-Qingdao
 
סבב הפקידות של שרות CEX לצפון אירופה וחזרה (עם קישורים לפולין, רוסיה וסקנדינביה) הינו כדלקמן:
 
Haifa/Ashdod - Le Havre – Southampton – Antwerp – Rotterdam - Haifa/Ashdod
 
מחברת טירן נמסר כי המטענים יגיעו לנמלי חיפה ואשדוד באמצעות שטעון בנמל פורט סעיד במצרים, וזאת באמצעות האונייה APL Balboa אשר מפליגה בסבב קבוע הכולל את פורט סעיד – מרסין – חיפה – פורט סעיד. המטענים המיועדים לאשדוד יועברו אליה ברכבת. עוד נמסר כי משך ההפלגה מהונג קונג לחיפה יימשך 24 ימים ולאשדוד 26 ימים, ומסינגפור 19 ימים ו-21 ימים בהתאמה.
 
מפורט סעיד יפליגו האוניות בהפלגה ישירה לנמלי צפון אירופה בהם רוטרדם (הולנד), אנטוורפן (בלגיה), סאות'המפטון (בריטניה) ונמל לה- הברה (צרפת). משך ההפלגה מחיפה ל-Le Havreיהיה 14 יום ולנמל רוטרדם 19 יום.
 
ביבוא לישראל מצפון אירופה מהנמלים המוזכרים לעיל יהיה משך ההפלגה מ-Le Havre לחיפה 18 ימים ומנמל רוטרדם לחיפה 13 ימים. ההפלגה הראשונה תצא מנמל Le Havre ב-13 בנובמבר.
 
מחברת טירן נמסר כי הקו החדש לא יגביל מכולות 20 רגל במשקל וכי חברת APL תהיה מסוגלת להתחייב לכמויות גדולות. בקווים האחרים מהמזרח הרחוק פוקדת APL גם את נמלי Shanghai, Ningbo, Chiwan.
 
מחברת טירן ביקשו לציין כי השירות החדש מצטרף לשירותים אחרים בהם חברת APL משרתת את ישראל כגון שירות SZX – Suez Express, קו הפועל תחת דגל אמריקאי מארה"ב וחזרה דרך פורט סעיד אשר פוקד אף הוא את המזרח הרחוק;שירות ITX המחבר את פורט סעיד וחיפה ושירות MED מהמזרח הרחוק לים התיכון.