חברת CMA CGM מתחייבת להנעת אניות במימן

פתחה בשת״פ קרוב עם האנייה Energy Observer הספינה הראשונה המונעת על ידי מימן שיצאה למסע מסביב לעולם במאמץ להאיץ את פיתוח פתרונות לספנות ברת-קיימא ובלתי מזהמת


11:47 ,11.02.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת הספנות הצרפתית CMA CGM הצטרפה לקבוצה הולכת וגדלה של בעלי אניות  המחויבים למציאת פתרון בתחום הנעת מימן לטובת הטמעתו בתעשיית הספנות לשם הפחתת הפליטות המזהמות של הענף.

 

החברה איחדה כוחות עם Energy Observer הספינה הראשונה המונעת על ידי מימן שיצאה למסע מסביב לעולם במאמץ להאיץ את פיתוח ספנות ברת-קיימא.

 

החברה מסרה בהודעה לעיתונות כי ״השותפות שלנו עוסקת בפיתוח אנרגיות נקיות וברות קיימא לטובת למיגור פליטת CO2, גזי חממה וזיהום האוויר. המטרה היא לנסות, לבדוק ולפתח פתרונות אנרגיה המבוססים על  מימן, אנרגיה סולארית, ואנרגיית רוח״.

 

המימן הירוק המשמש את האנייה Energy Observer נוצר משימוש במי ים באמצעות מקורות אנרגיה מתחדשים חשמליים על הסיפון, כך שתהליך הייצור ושריפת המימן אינו מובילים לפליטות של גזי חממה או של פליטת חלקיקים עדינים.

 

חברת הספנות CMA CGM ציינה כי בכוונת לתרום המומחיות שלה לטובת המעבדה הצפה הזאת, וזאת על מנת לקדם את השימוש במימן כמקור לדלק בעל אפס פליטות בשימוש תעשיית הספנות. החברה גם תתרום את המומחיות שלה בתחום הספנות והלוגיסטיקה לאנייה Energy Observer.

 

טניה סעדה זאני, סמנכ״לית קבוצת CMA CGM, אמרה: ״CMA CGM מאגדת כוחות עם Energy Observer כדי להאיץ את פיתוח פתרונות האנרגיה של מחר, במיוחד מימן. השותפות שלנו תגייס את כל הידע של החברה. צוותי המהנדסים ומומחי המו״פ שלנו עובדים כבר כעת, והרשת שלנו ברחבי העולם תגויס במלוא הכוח כדי להבטיח את התמיכה הלוגיסטית בכל נמלי הפקידה של ה-Energy Observer״.