חברת Drwery מעדכנת תחזית תפוקת המכולות השנתית כלפי מטה

חברת הייעוץ הימית Drewry הורידה את תחזית הצמיחה הימית של תפוקת הנמלים הגלובלית לשנת 2019 ל-3%, וזאת לעומת תחזית קודמת שעמדה על 3.9%


13:26 ,07.07.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת הייעוץ הימית Drewry הורידה את תחזית הצמיחה הימית של תפוקת הנמלים הגלובלית לשנת 2019 ל-3%, וזאת לעומת תחזית קודמת שעמדה על 3.9%.

 

השינוי בא על רקע החששות להאטה בכלכלה הגלובלית שמעוררת מלחמת הסחר בין ארה״ב לסין (שהושהתה לבינתיים), הגברת המתיחות הגיאו-פוליטית באזורים רבים בעולם ותעשייה המתמודדת עם תקנות פליטה חדשות ומאתגרות.

 

מעבר לכך, שורה של פחדים קיומיים מתחילים גם הם להציג את עצמם ויכולים לדחות את הביקוש לספנות בעתיד; דהיינו, מעבר לשרשרת אספקה מחוזית ותנופה ההולכת וגדלה מאחורי הדרישה להשתמש בדלק דל-פחמן  - קמפיין סביבתי שעתיד לשנות את הרגל הצריכה הגלובליים.

 

סיימון היני (Heany), מנהל בכיר בתחום מחקר המכולות בחברת Drewry, ציין כי ״אנו משוכנעים שהסחר העולמי יתאושש במהלך 2020, אך הרבה יהיה תלוי בהתפתחויות מחוץ לשליטתן של חברות הספנות״.

 

בזמנים בלתי צפויים כאלה, חברת Drewry מאמינה שהסיכון להפרעה זמנית בשרשרת האספקה גדל.

 

בשוק הטרנס-פסיפי, למשל, חילוקי דעות על פני חוזקה של עונת השיא ברבעון השלישי הובילו לאסטרטגיות שונות מצד חברות הספנות. מספר חברות מוסיפות אניות לשירות, בציפייה לביקוש גבוה כמו בשנה שעברה, בעוד חברות אחרות נוקטות באמצעי זהירות ומבטלות דווקא הפלגות על מנת לשמור על תעריפי ההובלה.