לין בכנס הספנות: חובה לשנות את שיטת הבחירות

נשיא איגוד לשכות המסחר התייחס למצב הפוליטי ואמר כי קיימת חובה ״להוציא את המדינה מהכלוב אותו יוצרת שיטת הבחירות הנוכחית המובילה אותנו למצב של היעדר הכרעה ומשתקת חלק מפעילות המדינה״. הוסיף: ״לקיחת מדינת ישראל לסיבוב בחירות שלישי גובל בטמטום וטירוף״


09:37 ,30.10.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

עו״ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, נשא דברים אתמול בכנס הספנות הישראלי בחיפה, והכריז כי כנסת ישראל כיום ניצבת בפני אחד מהמבחנים הרציניים בתולדותיה. לדברי לין, ״לקיחת מדינת ישראל לסיבוב בחירות שלישי גובל בטמטום וטירוף״.

 

״אך אין חובה לפעול כך״, ציין לין. ״יש מנוס. על פי חוק יסוד הממשלה, אם לא יגיעו שתי המפלגות הגדולות להסכם, יש את הנדבך השלישי. רוב חברי הכנסת יכולים להתלכד ולהציע לנשיא בכתובים מועמד אחר. המועמד הזה יצטרך להיות, בדרך של פשרה, מאחת המפלגות הקטנות״.

 

לין ציין כי כאשר כיהן כיו״ר ועדת חוקה, חוק ומשפט בכנסת ה-12 ולאחר המשבר הגדול של שנת 1990, שיטת הבחירות תוקנה והועבר חוק הבחירה הישירה לראשות הממשלה. ״היא הציעה פתרון חלקי. אבל לאחר שלושה סיבובי בחירות, כנסת ישראל, משיקולים פוליטיים, ביטלה את הבחירה הישירה״.

 

״היום, לאחר הקמת ממשלת פשרה, חובה לשנות את שיטת הבחירות ולהוציא את המדינה מהכלוב אותו יוצרת שיטת הבחירות הנוכחית המובילה אותנו למצב של היעדר הכרעה ומשתקת חלק מפעילות המדינה״, הדגיש לין.