מארסק ליין ו-MSC חתמו על הסכם שיתוף אוניות

לאחר קריסת ברית ה-P3 הגיעו שתי ענקיות הספנות להסכם בקווי הסחר מזרח-מערב, במסגרתו יפליגו 185 אוניות עם סך קיבולת של 2.1 מיליון TEU. תחילת הפעולה המצופה הוא 2015


11:39 ,10.07.2014 מאת: מערכת פורט2פורט

כחודש לאחר שרגולטורים בסין לא אישרו את פעילות ברית הענק P3, בה היו חברות מארסק ליין, MSC ו-CMA CGM, הודיעו מארסק ליין ו-MSC על הגעתן להסכם שיתוף אוניות (VSA) בקווי הסחר אסיה-אירופה, הטראנס אטלנטי והטראנס פאסיפי.

 

ההסכם בין שתי החברות הוא המשכם של המגעים וההבנות אליהן הגיעו מארסק ליין ו-MSC במסגרת ה-P3, יחד עם CMA CGM. ההסכם, תחת השם 2M, הוא למשך תקופה של 10 שנים. שתי החברות מצפות להתחיל את הפעילות המשותפת בתחילת שנת 2015, במידה ויתקבלו האישורים הרגולטוריים הנחוצים.

 

ההסכם הוא תוצאה של כניסת אוניות המכולה מסוג טריפל אי (18 אלף TEU) לסחר הגלובלי, את הצורך של חברות הספנות בחיסכון בהוצאות וכן את המגמות בסחר.

 

במגזר הספנות טענו השבוע, שהצפי הוא שמארסק ליין ו-MSC יקבלו את האישורים הרגולטוריים, היות ונתח השוק שלהן באותם קווי סחר, ללא CMA CGM, הינו קטן יותר, וכן היות והן ימשיכו לפעול עצמאית ולא ממרכז ניהול משותף, כמו שהיה ב-P3.

 

במסגרת ה-2M אמורות להפליג 185 אוניות (במקום 255 אוניות במסגרת ה-P3), עם סך קיבולת של 2.1 מיליון TEU (במקום למעלה מ-3 מיליון TEU ב-P3). ה-2M יציע הפלגות ב-21 קווי סחר (במקום 28 של ה-P3). שתי החברות מצפות שההסכם ייעל את השירותים שהן מעניקות ללקוחותיהן על ידי יותר פקידות נמלים ישירות וניצול מקסימלי של קיבולת הובלת המטען.

 

במסגרת ההסכם יפליגו 110 אוניות של מארסק ליין, עם סך קיבולת של 1.2 מיליון TEU, וכ-75 אוניות, עם סך קיבולת של 0.9 מיליון TEU.

 

אמר מנכ"ל מארסק ליין סורן סאקו: "אנו ו-MSC חולקים את אותו הרצון לפעילות יעילה ככל האפשר. בכדי לעשות זאת, עלינו להיות יצירתיים, לחתוך בהוצאות ולהציע ללקוחות את פריסת הנמלים המרבית ואת התדירות הגבוהה ביותר של פקידות. ההסכם שלנו עם MSC הוא צעד קדימה לקראת השגת כל המטרות הללו במסגרת הסחר בין המזרח למערב".

 

תחת ההסכם החדש, יהיה הפילוג של קווי השירות: אסיה-צפון אירופה: 6; אסיה-הים התיכון: 4; אסיה-החוף המערבי של ארצות הברית: 4; אסיה-החוף המזרחי של ארצות הברית: 2; צפון אירופה-ארצות הברית: 3; הים התיכון-ארצות הברית: 2.

 

בשלב זה, עדיין לא ידוע איך ישפיע ההסכם על הסחר הישראלי והאם לקוחות מארסק ליין יקבלו שירות על גבי קו ה-GGS של MSC שפוקד ישירות את נמל חיפה.