מארסק: עסקת המבורג סוד עדיין זקוקה לאישורם של חמישה גורמי רגולציה מרכזיים

רכישת הענק קיבלה עד כה את אישורם של 12 גורמים מתוך 23 סך הכל. בין הגופים הרגולטוריים שטרם אישרו העיסקה: סין, קוריאה, ברזיל, צ׳ילה ודרום אפריקה. מארסק מכרה את מרקוסול לשם קבלת אישור לעיסקה בברזיל


09:20 ,20.08.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

הגופים הרגולטוריים של סין, קוריאה, ברזיל, צ'ילה ודרום אפריקה עדיין זקוקים לאשר את רכישתה של חברת Maersk Line את חברת הספנות הגרמנית המבורג סוד. כך דיווחה מארסק בעידכון על העיסקה.

 

חברת הספנות הדנית הוסיפה כי קיבלה עד כה אישורים מ -12 תחומי שיפוט בעולם עבור עסקת הענק ששווייה 4 מיליארד דולר - אך היא זקוקה לאישורם של 23 גורמים ברחבי העולם. בין הגורמים שאישרו את העסקה משרד המשפטים האמריקאי בחודש מרץ האחרון, והנציבות האירופית באפריל האחרון, וזאת בכפוף לתנאים.

 

צפו בוידיאו של אניית מארסק מדריד, מסוג טריפל-אי, פוקדת את נמל הונג קונג:

 

 

נזכיר כי בחודש יוני האחרון הודיעה חברת Maersk Line על מכירתה של חברת Mercosul Line ל- CMA CGM וזאת על מנת לסייע כדי לתהליך האישור הרגולטורי של ברזיל. לחברת המבורג סוד כבר יש חברת בת בברזיל בשם Alianca Navegacao e Logistica, שהיא חברת ״קבוטאג׳״ (סחר חופים) בולטת בפעילותה לאורך החוף הברזילאי. אם מארסק היתה משאירה בבעלותה את חברת מרקוסול הדבר היה מעניק לה שליטה של 80 אחוז בפעילות הקבוטאג׳ בחוף המזרחי של דרום אמריקה.

 

"העסקה מתקדמת כמתוכנן", הרגיעה החברה, וציינה כי הסגירה הסופית של הרכישה צפויה במהלך הרבעון הרביעי של השנה. "אנו נמצאים בדיאלוג הדוק עם כל הרשויות הרלוונטיות המספקות מידע חיוני לאישור".

 

החברה הוסיפה כי צוות אינטגרציה עובד במלוא המרץ על מנת להפוך את תהליך המיזוג לחלק ככל האפשר. עוד נמסר כי העלות המשוערת של הסינרגיה בין החברות צפויה להיות בין 350 -400 מיליון דולר והיא התהליך צפוי להימשך עד שנת 2019.

 

מנכ״ל מארסק, סורן סקו, התייחס להתקדמות העיסקה בין שתי החברה ואמר כי ״בהתבסס על מחקר השוק של מארסק, היקף העסקים של חברת הספנות הגרמנית מחזיקים מעמד בצורה יפה". סקו הוסיף כי זהו סימן טוב לאינטגרציה העסקית העתידית.

 

נזכיר כי חברת מארסק ליין הכריזה על רכישת חברת המבורג סוד בחודש דצמבר 2016 עבור 3.7 מיליארד יורו (4 מיליארד דולר) במזומן. החברה ציינה כי בכוונתה לגייס את הכסף באמצעות הלוואה.

 

לאחר השלמת הרכישה, לחברת מארסק ליין והמבורג סוד יהיה צי משולב שיכלול 743 אניות. לצי אניות זה תהיה קיבולת של 3.9 מיליון TEU והנתח שלה מהקיבולת העולמית יעמוד על 18.7%.