מארסק: רווח של 947 מיליון דולר ברבעון השלישי

מארסק מכירזה על שיפור ברווחיות ברבעון השלישי הודות לביצועים חזקים בפעילות הימית וצמיחה בלוגיסטיקה ושירותים. ההכנסות צמחו ב-39% ועמדו על 2.3 מיליארד דולר


09:54 ,18.11.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

קבוצת מארסק פרסמה הבוקר את הדוחות הכספיים של הקבוצה עבור הרבעון השלישי של השנה. הקבוצה מדווחת כי היא הצליחה לשפר עוד יותר את הרווחיות ברבעון השלישי הודות לביצועים חזקים בפעילות הימית וצמיחה בפעילות הלוגיסטיקה והשירותים.

 

במהלך הרבעון השלישי, א.פ מולר - מארסק שיפרה את הרווחיות בכל מגזרי הפעילות וסיפקה תזרים מזומנים חזק, זאת למרות ההשפעה השלילית על כלכלות העולם מנגיף הקורונה. החברה הגדילה את הרווח לפני ריבית, מס, פחת והפחתות (EBITDA) ב-39% ל-2.3 מיליארד דולר עם הכנסות שצמחו ב-1.4% ועמדו על 9.9 מיליארד דולר. הגידול בביצועים התבסס על בקרת עלויות מחמירה, יכולת ניהול זריזה, התמקדות חזקה בהיצע לקוחות עם עלייה נוספת בצריכת השירותים הדיגיטליים. חלק מהצמיחה הושגה הודות להתאוששות ברצף הביקושים בהשוואה לרבעון השני.

 

סורן סקו, מנכ״ל קבוצת מארסק, ציין כי ״למרות ש-COVID-19 השפיע לרעה על הפעילות ברוב העסקים שלנו, הביצוע הממושמע של האסטרטגיה שלנו הוביל לרווחיות יציבה וצמיחת תזרים מזומנים ברבעון השלישי. במקביל, הצלחנו לשלב ולפשט את הארגון בפעילות הים  והלוגיסטיקה, סגרנו את הרכישה של KGH שירותי מכס והמשכנו את האינטגרציה של חברת Performance Team, תוך תמיכה בביצועים הפיננסיים החזקים שלנו בלוגיסטיקה ובשירותים״.

 

המנוע העיקרי מאחורי הצמיחה ברבעון הנוכחי היה הפעילות הימית אשר למרות ירידה של 3.6% בנפחים שיפר את הרווחיות ב-511 מיליון דולר ועמדה על 1.8 מיליארד דולר. זאת על רקע המשך פריסה זריזה של נפחים, עלויות נמוכות ועלייה זמנית בשיעורי ההובלה לטווח הקצר עקב ביקוש פתאומי בכמה נתיבי סחר.

 

ביצועים אלו קיבלו תמיכה גם מסקטור לוגיסטיקה ושירותים שנהנו מביקוש משמעותי בניהול שרשרת האספקה, אינטר-מודל ורכישת חברת Performance Team האמריקאית (ר׳ לינק לידיעה). ברבעון השלישי, ההכנסות בלוגיסטיקה ושירותים גדלו ב-11%, והרווחיות גדלה ב-44%, והשיגה EBITDA של 131 מיליון דולר לעומת 91 מיליון דולר בשנת 2019, למרות עלויות ארגון מחדש של 40 מיליון דולר. ב-Terminals & Towage, המאמץ שלנו להפוך למפעילה ברמה עולמית אפשר לנו להמשיך ולהרחיב את השוליים ולגדול את הרווחים, למרות היקפים והכנסות נמוכים יותר.

 

סורן סקו מוסיף: ״במהלך המגפה, סדרי העדיפויות העיקריים שלנו היו שמירה על בטיחות העובדים שלנו, שמירה על הרשת הגלובלית והנמלים שלנו כדי לשרת את לקוחותינו ולתמוך בחברות שאנחנו חלק מהן. זה ממשיך להיות המוקד שלנו כיוון שהביקוש החל להתאושש חלקית״.