מארסק תציג עוזר וירטואלי בשם ״קפטן פיטר״

״קפטן פיטר״ ישלח מידע עדכני באמצעות SMS או דואר אלקטרוני, על טמפרטורת המכולה ועל תנאי האטמוספירה, וכן על זמן ההגעה המשוער של המכולה ליעדה הסופי. אם תהיינה חריגות כלשהן – הוא ידווח גם עליהן


13:13 ,10.02.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת הספנות מארסק ליין הודיעה כי במסגרת השקת הפלטפורמה הדיגיטלית לניהול ומעקב אחר מכולות בשלט רחוק בכוונתה להשיק עוזר וירטואלי בשם ״קפטן פיט״ שיעזור ללקוחות לאתר את המטענים שלהם, למדוד את הטמפ׳ במכולה המקוררת ועוד.

 

העוזר הווירטואלי, שנמצא כרגע בשלבי פיילוט בקרב לקוחות נבחרים של החברה, יושק בעיצוב מחודש עד אמצע 2019 לכלל לקוחות החברה.

 

מנהלת תחום הקירור הגלובלי במארסק, אנה-סופי זירלנד, ציינה כי ״המטרה היא שהמוצר ירגיש כמו האפליקציה האהובה על הלקוח בסמאטרפון שלו. עדיין קיימים כיום הרבה ניירת ותהליכים קשים אך הכרחיים בתעשייה הגלובלית הזאת. קפטו פיטר יעזור ללקוחות לטפל בכמה מהמסובכים שבהם, ויהיה בקשר עם הלקוח לאורך כל שרשרת האספקה״.

 

בתחילה, ״קפטן פיטר״ ישלח מידע עדכני באמצעות הערוץ המועדף על הלקוחות, לדוגמה, SMS או דואר אלקטרוני, על טמפרטורת המכולה ועל תנאי האטמוספירה, וכן על זמן ההגעה המשוער של המכולה ליעדה הסופי. במקרה של חריגות כלשהן, או אם המשלוח יתעכב, קפטן פיטר יודיע על כך ללקוח. לאחר שהמכולה הגיעה ליעדה, קפטן פיטר יבדוק את הסטטוס שלה וישלח עדכון ללקוח. עם הזמן, הלקוחות יקבלו מידע מוגדר לצרכים הספציפיים שלהם.

 

מחברת מארסק נמסר כי טכנולוגיית RCM הופכת את מיקום המכולה, הטמפרטורה שלה, הלחות ומצב החשמל זמינה לרשות הלקוח. אם יתגלו בעיות כלשהן, הלקוח יוכל להזהיר את ספקיו או לבדוק את המשלוח על ידי מודדים מקומיים, דבר שעשוי לחסוך ללקוח מיליוני דולרים במטענים שאבדו.

 

חברת מארסק השיקה את מערכת לניהול מכולות בשלט רחוק בספטמבר 2017. המערכת  מספקת מידע אודות 270 אלף מכולות קירור של החברה המצוידות בטכנולוגיה מתקדמת. כיום, למעלה מ-2,300 לקוחות נרשמו לפתרון ה-RCM נתון המהווה למעלה מ-70% מנפח מכולות הקירור של החברה.