מכון Sea Intelligence: עלייה ברווחים לאור ביטולי הפלגות מופרזים

חברות הספנות החלו להחזיר נפחים לסחר הטרנס-פסיפי לאחר עלייה של 50% בתעריפי ההובלה. מכון המחקר הימי צופה כי ברמת התעריפים הנוכחית חברות הספנות צפויות להרוויח 9 מיליארד דולר


12:22 ,25.06.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

חברות הספנות החלו להחזיר הפלגות מבוטלות לפעילות בנתיב הטרנס-פסיפי לאורך החוף המערבי, אבל על פי הערכות מספר ביטולי ההפלגות צפוי לעלות שוב במהלך הרבעון השלישי. זאת על פי הערכה שפרסמה מכון המחקר הימי Sea Intelligence. שאר נתיבי הסחר ממשיכים לחוות ירידה בנפחים המוצעים אך הנתיב המוביל לחוף המערבי של ארה״ב חווה ״ירידה משמעותית במספר הביטולים״.

 

על פי הערכת מכון המחקר הימי, חברות הספנות הוציאו ככל הנראה יותר מדי קיבולת מהסחר בחוף המערבי לתקופת זמן מסוימת וכעת הם צריכים להבטיל מספיק קיבולת כדי לטפל במטענים המתגלגלים שממתינים לשינוע כתוצאה מכך. אלן מרפי, מנכ״ל Sea Intelligence, ציין כי ברגע שהמטענים המתגלגלים יטופלו רמת ההפלגות המבוטלות צפויה לעלות שוב״.

 

על פי הערכה מחודשת של תחזית הרווחים עבור חברות הספנות מכון המחקר תיקן את תחזיתו ״באופן משמעותי״ והעריך כי חברות הספנות יקבלו רווח של 9 מיליארד דולר ברמות התעריף הנוכחיות, אך ציין כי מלחמות תעריפים במחצית השנייה של השנה עלולה לגרום להפסד של 7 מיליארד דולר עבור חברות הספנות. נציין כי תעריפי ההובלה בין סין לחוף המערבי של ארה״ב עלו ב-50% בין ה-20 במאי ל-19 ביוני.