ניאגו: המשטרה אינה פועלת במרץ לאיתור המכולות הגנובות

סמנכ"ל כרמל שרותי ספנות הגיש תלונה עוד בחודש פברואר בגין גנבת 29 מכולות של COSCO, אולם לטענתו המשטרה לא עשתה די ומאז אותרו רק 8 מכולות ביוזמה אישית של עובדי כרמל


00:00 ,11.10.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

לאחר כמעט עשרה חודשים של חקירה אותרו רק שמונה מכולות מתוך סך של 29 מכולות של חברת הספנות קוסקו שנגנבו ממסוף המכולות אמקו ים בחיפה, באמצעות שימוש בתעודות מסירה מזוייפות. כך עולה ממכתב שהפנה מוטי ניאגו, סמנכ"ל חברת כרמל שרותי ספנות, נציגת קוסקו בישראל, למשטרת ישראל עם העתק לחברי לשכת הספנות ולרב ניצב יוחנן דנינו.

כאמור, בחודש פברואר השנה הגיש ניאגו תלונה ביחידת ההונאות של מחוז חוף במשטרת ישראל, אולם לטענת ניאגו כל שמונת המכולות אותרו רק בזכות מאמצים עצמיים שנקטו עובדי החברה וכי אף לא מכולה אחת אותרה על ידי יחידת ההונאות.

לאחרונה אף זיהה אחד מעובדי חברת כרמל מכולה נוספת בכפר ירקא ואף צייד את המשטרה בתמונות מפלילות. בעקבות כך פנה ניאגו אל משטרת ישראל וביקש את סיועה הדחוף בהשבת המכולה, מה שעשוי, לדברי ניאגו, לשפוך אור על החקירה, אולם פנייתו זו נותרה עד כה ללא שום תגובה.

נזכיר כי בשיחה שקיימה מערכת PORT2PORT עם מפקד מחלק הונאה רפ"ק אהרון גלאור, בחודש פברואר נמסר אז כי "זו חקירה צעירה יחסית. מדובר בזיוף של מסמך שניתן לחברת הובלות, שבדרך כלל עובדת עם חברות הספנות. יש כאלה שנחקרים. אנחנו חוקרים את כל נהגי ההובלות ואת כל אלה שאצלם נמצאו מכולות, אבל אין אין עצורים. זיוף המסמך הוא פשוט יחסית. הקטע הוא לגלות מי עומד מאחוריו. מי שעושה דבר כזה, חייב להבחין ולדעת איך העסק עובד. יש מי שמכיר את הנושא וגילה אפשרות לעשות כסף בצורה די קלה"

ממשטרת ישראל טרם נמסרה תגובה.