נפגשו בצים החדשה

באירוע לקוחות של צים הודה המנכ״ל רפי דניאלי ללקוחות על תמיכתם בחברה במהלך התקופה המאתגרת. היו״ר אהרון פוגל הבטיח כי החברה תמשיך לספק את השירות המהיר והאיכותי אותו קיבלו עד היום. ומנהל אזור ישראל רני בן יהודה עדכן על השירות


13:25 ,17.11.2014 מאת: מערכת פורט2פורט

לאחר שנים מהקשות שידעה חברת הספנות הישראלית ולאחר הסדר חוב מסובך וארוך שהסתיים בהצלחה, קיימה אמש (א') חברת צים אירוע לקוחות מרשים, כשניכר היה שהברק והחדות חזרו לעיניהם של העובדים והמנהלים.

 

האירוע, בהשתתפות מאות לקוחות, נערך במגדלי עזריאלי בתל אביב. המפגש, שנפתח במינגלינג וכיבודי בוקר, החל מעט באיחור לאור מזג האוויר הסוער, אולם הסתיים כעוד יום אביבי שטוף שמש, מה שאולי בא לבטא באופן סימבולי את הדרך הקשה שעברה הנהלת החברה בשנים האחרונות ואת שעתיד אולי לבוא.

 

ירון כץ, סמנכ״ל השיווק והמכירות של נציגות צים בישראל, חברת דיזנגוף, שגם שימש כמנחה של המפגש, היטיב להסביר שהאירוע קצת יוצא דופן. ״אין לנו יום הולדת או בר מצווה״, הוא אמר והוסיף: ״אנו פה בעיקר להגיד לכם, הלקוחות שלנו, תודה רבה על שיתוף הפעולה. על שתוף הפעולה בעתיד ועל האמון שנתתם לנו בתקופה האחרונה״.

 

יו״ר חברת צים, אהרון פוגל, ציין כבר בראשית דבריו ולאחר כחמישה שבועות בתפקיד שהוא חדל להיות אובייקטיבי ונימק: ״אחד הדברים המדהימים שראיתי היה: חברה שהיתה במשבר שקשה לתאר את אורכו, מתפקדת ברמה העסקית והלוגיסטית כאילו דבר לא קרה. זה לא שדבר לא קרה - עסקים ושירות בהסתכלות כוללת ויחסים עם לקוחות בזמן משבר פיננסי כזה גדול זה אות לא רק לחוזקה ועוצמתה של החברה, אלא זה אות להנהלה ומנהלים ברמה הגבוהה ביותר שאותה מצאתי״.

 

פוגל עשה הקבלה בין צים לחברת סטארט-אפ כשהדומה הוא בהשקעות הענק, אולם בשונה, בחברת צים לא מקווים לאקזיט, אלא משקיעים מיליארדי דולרים מתוך כוונה שלקוחות, שותפים ובעלי ברית יעבדו עימם כל הזמן, כל השנה לכל מקום, בכל קו. אולם לדבריו, בעולם כ״כ תחרותי ההסתכלות הפכה להיות הרבה יותר לזמן קצר, אבל כאן, לדבריו, קיימת שותפות כוללת ומורכבת. ״חשוב שתדעו שצים לאחר משבר פיננסי, במצב יציב פיננסי אך עדיין עם השקעות אדירות ומערכי כח אדם בישראל ובעולם. אני מקווה שעם התייצבות הפיננסית של צים נראה את זה כשותפות לטווח ארוך״.

 

רפי דניאלי, מנכ״ל צים, ציין בראשית דבריו שחברת צים, לאחר הסדר פיננסי מאד מורכב, היא כיום חברה הרבה יותר יציבה וחזקה פיננסית עם ראיה קדימה. הוא הדגיש שני מוקדים מרכזיים שצים ממשיכה ומשקיעה רבות בהם. הראשון, קווי הפריסה בעולם, שם לדבריו ביצעה צים מספר שינויים בקווים בעיקר בים התיכון מתוך כוונה לשפר את רמת השירות ללקוח, לשפר את הפריסה, את מספר האניות והפקידות וזו כחלק מראיה גלובלית.

 

המוקד השני, לדבריו, הוא בשירות הלקוחות ומערך המכירות. ״בשנתיים האחרונות שקדנו רבות על שינוי תפיסת השירות. המטרה העיקרית היא ליצור זמן תגובה מהיר יותר ללקוחות, עם תשובות מהירות ואמינות, עם שירות כזה שהלקוח יהיה מרוצה ממנו ולקשור אותנו אלינו בראיה ארוכת טווח. מבחינתנו שיתוף הפעולה הוא אסטרטגי. אני יודע שיש ארועים כאלו ואחרים שמביאים לשיבושים בלוח ההפלגות. לא הכל תלוי בנו ואנו מתמודדים מול אותם גורמים בכדי למזער את השיבושים בלוחות הזמנים ולספק לכם את האמינות שבשירות שלנו״.

 

באשר לעתיד לבוא ציין דניאלי שבמסגרת ההסדר הפיננסי, שזכתה לאמונה של המערכת הבנקאית, נכללת גם הצטיידות באניות בעתיד. האניות האלו, לדבריו, מיועדות בעיקר לסחר הבינלאומי ובצורה כזו או אחרת זה עשוי לשדרג גם את האניות בסחר הישראלי. ״בסופו של דבר, מה שמכתיב שירות זה לא גודל האניות. אנחנו כאן בשביל להישאר, אנחנו כאן בשביל לתת שירות. אנחנו כאן לאורך זמן. תודה על התמיכה לאורך התקופה הקשה שהייתה מאד חשובה לנו. לכם היה חלק משמעותי ביכולת שלנו לעבור את ההסדר הזה. בהסתכלות קדימה: אני רוצה לראות את המשך שיתוף הפעולה ההדוק שלנו איתכם״.

 

״לאחר תקופה ארוכה ושאלות שהן לא מדרך הטבע של לקוח עם ספק, זה הזמן להגיד תודה ולומר שאנו יוצאים לדרך חדשה״, פתח בדבריו אחרון הדוברים רני בן יהודה, מנהל אזור ישראל והמזרח הקרוב. הוא ציין שצים אמנם יוצאת לדרך חדשה וכולם מדברים עליה, אבל אסור לשכוח שצים נשענת על נסיון ותשתית מקצועית בת הרבה מאד שנים. ״בשנה הבאה נציין 70 שנה להיווסדה של צים. זה ארוע משמעותי לחברה וגם למדינת ישראל.

 

הוא הוסיף: ״בכל העולם הזה של תחרותיות ושירות, צים, לאורך כל הזמן, לא רק מטעמים מסחריים, אבל גם, שומרת על לויאליות לסחר הישראלי לאורך כל התקופות. כולם יודעים שכשפשוט, אז פשוט לעבוד עם כולם וכל אחד נותן את המקום על האניה. אבל בתחום הזה,לא תמיד ׳הכל פשוט׳. לא תמיד יש מקום. לעיתים יש בעיות בטחוניות. כולנו זוכרים את התקופה של צוק איתן - עמדנו אז במשך 4 ימים עם אניה בפתח של אשדוד, רק בשביל לקבל ממשרד התחבורה ופיקוד העורף אישור להכניס סחורה של חומרים מסוכנים לנמל. וזה רק כדי לשמר את היבוא והיצוא של כל אחד מיכם.

 

״אנו מפעילים 9 שירותים שבועיים במדינת ישראל. האניות האלה פוקדות בנתיבים מזרחה ומערבה 18 פעמים בשבוע את נמלי חיפה ואשדוד. כל אחד שעובד קצת עם הנמלים האלה יודע איזה אתגר זה, בטח בתקופה הזו לשמר את הפעילות התפעוליות, את הזמנים, ב- 18 פקידות שבועיות בנמלי ישראל בשבוע.

 

"עשינו בתקופה האחרונה לא מעט פעולות בכדי לנסות ולתקן את הנושאים שבהם לא עמדנו ברמת השירות מספקת. אם זה בשיחות עם נמל זה או אחר, או אי עמידה בלוחות זמנים. אנו מפעילים 2 קווים שבועיים לצפון אירופה. הוספנו לעונה החקלאית 2 פקידות בשבוע בים שחור כשכל אחת בטרמינל שונה בנובורוסיסק וכל מי שעוסק באזור הזה ובנמל הזה מבין כמה חשובה גמישות. גם לעונה החקלאית הוספנו קו שני לים האדריאטי. נכנסו ללא מעט שיתופי פעולה: בסחר האטלנטי, שמשפר באופן משמעותי את השירות שלנו ופותח יעדים חדשים. נכנסו לפעילות עם חברת הספנות Arkas כדי לשפר את מערך ההזנה באגן המזרחי בים התיכון. ועוד הרבה מאד פעילויות, גם מול חברות ספנות נוספות, מול ספקים, מול הנמלים - התאמנו את החלונות והכל כדי לתת לכם את השירות לו אתם זכאים״.

 

בן יהודה הוסיף: ״מעבר לכל הפעילות המסחרית והתפעולית, אנו משקיעים המון אנרגיה בשירות ובתקשורת איתכם. הקמנו מחלקת שירות שכל תפקידה הוא לנסות ולמצוא את הפינה הייעודית עבורכם. מטרתה לנסות ולמצוא את הנקודה שבה אנו נותנים ערך מוסף לפעילות עם צים, כי ברור לנו שהמוצר שאנו מספקים הוא בעיקרו מורכב משירות ומהתקשורת איתכם. לנו ולכם ברור שאם הערך המוסף יהיה יותר משמעותי, שיתוף הפעולה יגבר.

 

הוא חתם דבריו באומרו: ״עברנו את התקופה הזו ואנו מתכוונים להישאר פה בכל ההיקפים, בכל הגמישות, בכל הזמינות, בכל הקווים״.