סוכנות Drewry: גריטת אניות תגיע לשיא בשנת 2016

הסוכנות צופה כי כ-450 אלף TEU ייעלמו מהשוק הודות לגריטה אך הדבר לא יגרום להתאושש ענף הספנות הסובל מהיצע יתר, ביקוש נמוך וירידת תעריפים


13:02 ,21.07.2016 מאת: מערכת פורט2פורט

סוכנות הייעוץ Drewry מציינת בדו"ח שפרסמה כי כ-150 אניות מכולה יעברו גריטה השנה, אך טוענת כי כמות זו לא תהיה מספיקה עבור תעשייה הנאבקת בהיצע יתר, ביקוש נמוך וירידת תעריפים.

 

הגריטה עשויה "לפנות" כ-450 אלף TEU בהתבסס על גודל ממוצע של 3,000 TEU לאנייה שעומדת לעבור גריטה כך שהמשמעות היא שהאניות שיעברו גריטה הן בעיקר אניות ישנות בגודל בינוני שייצאו מהשוק.

 

בשנת 2015 נגרטה פחות מחצי מהכמות הצפויה להיעלם מהשוק השנה, כלומר, כ-200 אלף TEU, אך נראה כי כמות מצטברת זו עדיין לא עוזרת להתאוששות בתעשיית הספנות. סוכנות Drewry ציינה כי הדבר רק "מדגדג" את כמות הנפח העצומה הקיימת כיום בשוק הספנות ואשר נבנתה במהלך השנים 2010 – 2015.

 

עוד נמסר כי חברת מארסק ליין הודיעה כי בכוונתה להוציא לגריטה השנה יותר אניות מבעבר, והיא שכרה לשם כך ארבע מספנות לאורך חופי אלאנג בהודו.

 

עוד נמסר מהסוכנות כי אניות מכולה משמשות בשירות פעיל במשך 25 בממוצע, אך המצב הקיים כיום גרם לבעלי אניות להוציא משימוש אניות שפעילות רק 15 שנה בשוק, וזאת בשל תעריפי ההובלה הנמוכים.

 

סוכנות Drewry ציינה כי בעלי אניות ישנות יכולים לבחור בין שלוש אפשריות: להחכיר את האניות שלהם בתעריף נמוך ובלתי רווחי, לשלם תעריף עבור העמדת האניות ללא תעסוקה עד שתנאי השוק ישתנו או אפשרות שלישית - גריטת האניות.