סוכנות Drewry: מלחמת הסחר עלולה לעלות לסחר הגלובלי ב-1% מפעילותו

לטענת הסוכנות, מקטע סחר המכולות בנתיב הטרנס-פסיפי בין אסיה וארה״ב עשוי להיות המושפע ביותר כתוצאה מהמתח הקיים בין ארה״ב לסין. השוק עלול לאבד 1.8 מיליון TEU במהלך הזמן עקב החלת המכסים


14:18 ,08.07.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

למרות שההשפעה הנוכחית של מלחמת הסחר בין המעצמות העולמיות על סקטור המכולות נמוכה, המתחים הגואים באוויר בעקבות החלתם של מכסים חדשים עלולה לפגוע מאוד במגזר המכולות. כך טוענת סוכנות Drewry

 

לטענת הסוכנות, מקטע סחר המכולות בנתיב הטרנס-פסיפי בין אסיה וארה״ב עשוי להיות המושפע ביותר כתוצאה מהמתח הקיים בין ארה״ב לסין.

 

״בדו״ח שפרסמנו בחודש מרץ אמרנו כי אנו מקווים שיימצא פתרון שלו לסכסוך, אבל בשלב זה אנחנו חייבים לקבל את קיומם של המכסים כמציאות. השאלה היחידה עכשיו היא: עד כמה המצב יהיה חמור?״, אמר סיימון היני (Heany), מנהל בכיר בתחום המכולות בחברת Drewry.

 

תעריפים נוספים של 25% על הרשימה הראשונה של 818 מוצרים סיניים, בשווי של כ-34 מיליארד דולר, אמורים להיגבות על ידי המכס בארה״ב החל מה-6 ביולי. רשימה נוספת של 284 מוצרים חדשים המומלצים להוספת מכסים בהיקף של 16 מיליארד דולר נמצאת כעת בבדיקה, בעוד קיימים איומים של מכסים נוספים בסך של עד 400 מיליארד דולר של סחורות שיוטלו בהמשך, בתגובה לתגובת התגמול סינית.

 

בתרחיש ״המקרה הגרוע ביותר״, סוכנות Drewry מחשבת כי עד 1.8 מיליון TEU, או כמעט 1% מתנועת המכולות המלאות הגלובלית עלולה ללכת לאיבוד במהלך הזמן. כפי שהדברים נראים כעת, ההשפעה משתי רשימות ראשונות של מוצרים סיניים לבדם תהיה קטנה יחסית והיא מוערכת בסביבות 200 אלף TEU.

 

לטענת Drewry, הסיכון העיקרי למצב טמון דווקא במצב חוסר הוודאות הקיים בשווקים ואשר עלול לפגוע הכלכלה הגלובלית״. 

 

נזכיר כי סוכנות Drewry עדכנה את תחזית הביקוש העולמית לשנתיים הקרובות ל-6.5% ול-5.8% בהתאמה. 

 

סיימון היני ציין כי ״יהיה קצת רווח עבור חברות הספנות השנה בצורה של ביקוש מוגבר ושיפור איטי בביקושים, אבל גם הרבה יותר כאב״. 

 

היני הוסיף כי ״מחירי הדלק המתעוררים גרמו לנו לקצץ את תחזית הרווחיות של התעשייה  ובעוד תעריפי ההובלה צפויים לעלות באופן מתון בחציון השני של השנה זה לא יהיה מספיק כדי לשנות את מהלך הדברים. במובנים מסוימים, הביקוש הצפוי הוא בעיה עבור חברות הספנות שכן כל אניית מכולות נוספת שפועלת בהפסד רק מגבירה את הגירעון״.