סוף עידן: קבוצת מארסק תפצל פעילותה לשתי חברות

חברה אחת תתמקד בפעילות התחבורה והלוגיסטיקה סביב פעילותה של חברת מארסק ליין. החברה השנייה תתמקד בפעילות האנרגיה. בקבוצה צופים כי מהלך הפיצול ייארך כשנתיים


14:37 ,22.09.2016 מאת: מערכת פורט2פורט

קבוצת A.P Moller Maersk הודיעה היום כי בכוונתה לפצל את חברת הענק לשתי חברות נפרדות: תחבורה ואנרגיה. פעילות הליבה של חברת מארסק המחודשת תתמקד סביב פעילות חברת מארסק ליין, אשר ידועה כחברת הספנות הגדולה בעולם, וסביב פעילות חברת APM Terminals המפעילה טרמינלים ימיים ברחבי העולם. 

 

חברת Maersk Oil אשר מחזיקה בזכויות קידוח בים הצפוני, בדנמרק ובנורבגיה, ואשר מפעילה גם אסדות קידוח, שירותי אספקה לאסדות ומחזיקה במכליות נפט תהפוך לחברה העוסקת באנרגיה.   

 

הקבוצה הודיעה כי הוחלט על מהלך זה בעקבות הדוחות הכספיים האחרונים שתוצאותיהם העגומות רמזו כי הגיע הזמן לעשות חשבון נפש נוקב ולחשוב היטב על העתיד, וזה אכן מה שהקבוצה יצאה לעשות כאשר הקימה צוות מומחים פנימי שסקר את פעילות החברה והגיש לאחרונה דו"ח למועצת המנהלים של הקבוצה. 

 

נכון לרגע זה, את חטיבת התחבורה ירכיבו חברת Maersk Line, APM Terminals, Damco ו-Svitze.

את חטיבת האנרגיה ירכיבו חברות Maersk Drilling, Maersk Oil, Maersk supply Service ו-Maersk Tankers.

 

סורן סקו, יו"ר הקבוצה אשר אף מכהן כמנכ"ל מארסק ליין, הוא זה שהוביל את מהלך החשיבה מחדש, והוא גם זה שיעמוד בראש חטיבת התחבורה שתחזור לעסוק בפעילות הליבה של מארסק - הובלה ימית. 

 

במקביל להודעה על הפיצול הצפוי בקבוצה הודיעה מארסק על מינויי מנכ"לים חדשים בארבע חברות:

 Maersk Oil, APM Terminals, Maersk Drilling ו-Maersk Tankers.

 

נזכיר כי קבוצת הענק נוסדה בדנמרק לפני 104 שנים כחברת ספנות משפחתית. בשנת 2015 הכנסות קבוצת איי. פי מולר מארסק הגיעו ל-41 מיליארד דולר.