סטארטאפ ישראלי השלים בהצלחה ניסוי בכלי שייט בלתי מאוייש

חברת Sealartec פיתחה מערכת רובוטית להשקה ושלייה (Launch & Recovery) של כלי שייט בלתי מאוישים. החברה השלימה סדרת ניסויים מוצלחת שמדגימה את יכולות הפתרון הייחודי שלה


14:09 ,02.07.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

הסטארטאפ הישראלי Sealartec השלים בהצלחה ניסוי מלא במערכת מהפכנית להשקה ושליה (Launch & Recovery) של כלי שייט בלתי מאוישים בים. במהלך סדרת ניסויים שנערכה בשבועות האחרונים בחוף הצפוני של ישראל, Sealartec הדגימה את יכולות המערכת הייחודית שלה לביצוע השקה ושליה באופן אוטונומי של כלי שייט לא מאויישים בתנאי ים קשים ותוך כדי תנועה. הניסוי נערך בתנאי ים קשים מספינת המחקר של המכון לחקר ימים בתנאים זהים לקיימים בשוק, כאשר הסירה שאותה ׳אספה׳ המערכת של Selartec היתה ‘mono-hull’ קלאסית מהירה ונשלטת מרחוק.

 

נדגיש כי השימוש בכלי שייט בלתי מאויישים הולך וגובר למגוון שימושים כמו מחקר, אבטחת נכסים ימיים ותמיכה באסדות גז ונפט. הפתרון של Sealartec מאפשר למעשה את השימוש בכלים אלו מאניות ואסדות ובכך פותח את שוק כלי השיט הרובוטים לכלל הפלטפורמות הימיות בעולם.

 

חברת Sealartec פועלת במסגרת חממת Incubit, המשקיעה בחברות deep-tech בשלבים מוקדמים. מייסדי החברה הם אמיתי פלג, מנכ״ל, ואלון כהן, CTO, שניהם יזמים ובעלי תואר B.Sc בוגרי הטכניון עם התמחות בהנדסה ימית.

 

אמיתי פלג, מנכ״ל סילארטק: ״התעשייה הימית העולמית, צמאה למעבר מאסיבי לשימוש בכלי שיט רובוטים וחברות רבות אף מייצרות כלי שיט אוטונומיים כאלו. החוליה החסרה בשרשרת, אשר תאפשר לשוק הזה להאיץ קדימה, היא היכולת לנהל את ההשקה והשליה (Launch & Recovery) של הכלים האלו בכל מצב ים אל פלטפורמות האם שלהם, אנייה או אסדה. את החוליה הזו מספקת היום סילארטק, ברמה הגבוהה ביותר שיש. אנו בתקשורת מתקדמת עם מספר שחקנים משמעותיים ביותר בתחום, לאספקת מערכות ושיתופי פעולה בין לאומיים, וזאת מתוך ההבנה שמהפכת כלי השיט הרובוטים בעולם הים היא אפשרית, והיא מתחילה עכשיו״.

 

מהחברה נמסר כי ״סילארטק פיתחה מערכת חדשנית רובוטית להשקה ושליה של כלי שייט בלתי-מאויישים, עם טכנולוגיה מבוססת פטנט בתחום הרובוטיקה והאלגוריתמיקה. האתגר הגדול ביותר בתהליך זה הוא יכולת הלכידה של סירה על ידי הרובוט בתנאי ים קשים. חברת סילארטק היא היחידה בעולם אשר מצאה פתרון לכידה אשר עובד בכל מצב ים. בזכות זאת, המערכת מסוגלת לאסוף ולהשיב כל כלי שייט, מאוייש או בלתי מאוייש, עד למצב ים בדרגה 6 (גלים בגובה 4 מטרים). היא כוללת מערכות רובוטיות אשר מבצעות את כל הפעולות שביצעו עד כה מפעילי כלי השיט באופן אוטונומי. יכולת זו מאפשרת איסוף בטוח גם בתנאי ים קשים מאוד ובזמן תנועה, בסטנדרט בטיחות גבוה ביותר״.