עלייה בקצב גריטת האניות

ככל הנראה זה לא יהיה כלכלי כדי להתקין סקראברים על אנייה בנפח קטן יותר כדי לאפשר לה להמשיך לשרוף את הדלק הכבד זול יותר בהתחשב בכך שעלויות מערכת הסינון תהיינה גבוהות כמו ערך הנכס של האנייה


14:11 ,29.11.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

ב-30 הימים האחרונים נמכרו 23 אניות לגריטה – כמעט מחצית מכמות האניות שנשלחו לגריטה ב-12 החודשים האחרונים.

 

על פי נתונים שפרסמה סוכנות האניות Braemar ACM 52 אניות מכולה בנפח קיבולת של 94,000 TEU נמכרו להריסה וגריטה, וזאת בהשוואה ל-141 אניות בנפח קיבולת של 398,500 TEU בתקופה המקבילה אשתקד.

 

ככל הנראה הסיבות לכך הן שינוי גדול בתעריפי החכירה של אניות בנפח קיבולת קטן ומחסור באניות חדשות בנפח זה, שכנע בעלי אניות להחכיר אניות רבות שעמדו עד כה על עוגן ולדחות את גריטתן.

 

אבל ככל הנראה כניסתן הקרובה של תקנות IMO בינואר 2020 למעבר לצריכת דלק דל-גופרית של 0.5% גופרית תשנה שוב את הדינמיקה של שוק החכירות, שכן זה לא יהיה כלכלי כדי להתקין scrubber על כלי קיבול קטן יותר כדי לאפשר לאנייה להמשיך לשרוף את הדלק הכבד זול יותר בהתחשב בכך שעלויות מערכת הסינון יכול להיות גבוה כמו ערך הנכס של האנייה.