פוטין פועל להרחבת הסחר הימי דרך האוקיינוס הארקטי

בנאום לאומה אותו נשא פוטין ביום חמישי האחרון, הצביע נשיא רוסיה על החשיבות להחיש את בניית התשתיות לאורך קו החוף הארקטי ולהרחיב משמעותית את תנועת המטענים עד ל- 2025


13:38 ,04.03.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין שם לו למטרה להרחיב את הפעילות הימית לאורך אוקיינוס הקרח הצפוני, עד לשנת 2025.

 

בנאום לאומה אותו נשא פוטין ביום חמישי האחרון, הצביע נשיא רוסיה על החשיבות להחיש את בניית התשתיות לאורך קו החוף הארקטי.

 

״נתיב הים הצפוני הינו מרכיב מרכזי בפיתוח קו החוף הארקטי. עד לשנת 2025 תנועת המטענים תעלה משמעותית לסך של 80 מיליון טון״, אמר פוטין והדגיש כי בכוונתו להפוך את קו ים הקרח הצפוני לקו גלובלי ותחרותי.  

 

נציין כי דבריו של פוטין התקבלו בחום בבייג׳ין, שם התבטאו פוליטיקאים סינים רבים בנושא ואף העניקו לקו ים הקרח הצפוני את השם ״דרך המשי הקוטבית״ (או Polar Silk Road).

 

יתרה מכך, בחודש ינואר פרסמה סין את נייר העבודה הרשמי הראשון בנושא האוקיינוס הארקטי בו נכתב על הכוונה של סין לעודד יזמים לבנות תשתיות ולהפעיל קווי ספנות ובכך לחבר את סין עם אירופה והמזרח התיכון.

 

באוקיינוס הקרח הצפוני (הנקרא גם האוקיינוס הארקטי) אין נמלים רבים ותנועת המסחר בו נמוכה, אך דרכו עוברת הדרך הימית הקצרה ביותר בין צפון אמריקה לרוסיה. הנמלים העיקריים של אוקיינוס הקרח הצפוני ממוקמים בערים מורמנסק וארכנגלסק שברוסיה ופעם בשנה נערך בגרינלנד כנס האוקיינוס הארקטי בו מתקבלות החלטות בנוגע לאוקיינוס. נציין כי הפלגה דרך קו ים הקרח הצפוני לאירופה יכולה לחסוך כ- 20 ימי הפלגה בהשוואה לקוי הסחר דרך תעלת סואץ.