פורסמו פקידות ה-2M: בלי פקידה בישראל

נמלי ישראל לא נכללים בסבבים הישירים של ברית הספנות החדשה, וקו ה-GGS הישיר עשוי להתבטל. ב-MSC מבטיחים: ״MSC תציע שירותים ישירים וטובים בבוא הזמן״


13:20 ,21.09.2014 מאת: מערכת פורט2פורט

ענקיות הספנות מארסק ליין ו-MSC פרסמו את רשת ההפלגות של ברית הספנות 2M, שאמורה להתחיל ולפעול בתחילת 2015 מהפרסומים עולה שאוניות של שתי החברות לא יפקדו ישירות את נמלי ישראל, כולל קו ה-GGS של MSC. זאת במסגרת שיתוף הפעולה המתהווה בין החברות , הכרוך באישורים רגולטוריים.

 

בהודעה שפרסמה מארסק נמסר כי הברית החדשה, בקווים מזרח-מערב, תאפשר מספר פקידות בשבוע בנמלים מרכזיים בעולם, הגברת היעילות וצמצום קווים בהם קיימות הכפלות גיאוגרפיות. בין השאר, נמסר שהרשת החדשה תציעה קו ישיר בין נמל שנגחאי לים השחור ושירות חדש ישיר בין בנמל לה-הברה ונמל גוטנברג (שבדיה) לנמלים ביפן.

 

עוד נמסר, שהפעלת חלק מקווי השירות של הברית תלויים בהשגת אישורים רגולטוריים.

 

בהודעה שפרסמה חברת MSC נמסר שהברית החדשה תכיל קיבולת של 2.1 מיליון TEU ב-185 אוניות, תפקוד 77 נמלים ותציע 22 קווי שירות בקווי הסחר מזרח-מערב, יותר פקידות נמל וזמני שטעון מהירים וכן הפחתה של 20% בפליטות מזהמים לאוויר.

 

הברית החדשה תפעיל קווים בקווי הסחר: אסיה-צפון אירופה, אסיה-המזרח התיכון, טראנס אטלנטיק-צפון אירופה, טראנס אטלנטיק-המזרח התיכון, טראנס פאסיפיק-החוף המערבי של ארצות הברית, טראנס פאסיפיק-החוף המזרחי של ארצות הברית.

 

מבחינת הסחר הישראלי, הגלולה הקשה היא ויתור על פקידה בנמל חיפה במסגרת שירות ה-GGS של MSC, הפוקד את ישראל זה למעלה משנה ומקשר את נמלי המזרח הרחוק לחיפה ומשם לנמלי ארה״ב. על פי החלטה של שתי החברות, ימשיכו אוניות המפליגות במסגרת הקו ישירות מנמל סאללה לארצות הברית, בלי להיכנס לישראל.

 

מנכ"ל MSC ישראל עדני סימקין התייחס לדברים: ״מה שפורסם בהסדר בין החברות הוא נכון. אם דבר זה יהיה - וכרגע הדגש על אם, מכיוון שנכון להיום החברות מחכות לאישורים רגולטוריים - הרי שבשירות המשותף נמלי ישראל אכן לא נכללים״.

 

סימקין הדגיש, שחברת MSC תמצא פתרון מתאים לשירות שמספק קו ה- GGS: ״MSC תציע שירותים ישירים וטובים בבוא הזמן. ישנם עוד מספר חודשים (עד לתחילת הפעילות) וצריך לראות להיכן הדברים מתפתחים. כרגע שום דבר לא בוער״, אמר בביטחון.

 

מנכ"ל מארסק ליין ישראל גיל מילר ביקש שלא להגיב.