צים בעקבות הצלחת פיילוט הבלוקצ׳יין: נציע שטר מטען אלקטרוני לכל לקוחותינו

בעקבות הפיילוט המוצלח, שהושג הודות לשת״פ של צים עם חברת הסטארט-אפ Wave, וחברת Sparx Logistics, צים הודיעה כי תמשיך לשלב הבא ותציע שימוש בשטרי מטען אלקטרוניים בנתיבי הסחר בין צפון אמריקה והים התיכון וכן בין אסיה ודרום אפריקה


09:00 ,15.01.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

בעקבות ההכרזה על הצלחת פרויקט ראשון מסוגו בעולם של שטרי מטען אלקטרוניים מבוססי בלוקצ׳יין, בנובמבר 2017, בשיתוף חברת Wave והלקוח Sparx Logistics, בחנה צים במהלך השנה החולפת את הפלטפורמה בשיתוף לקוחות נבחרים בכמה נתיבי סחר בעולם. 

 

צים הודיעה כי לאחר ביצוע מוצלח של עשרות משלוחים עם חברות שילוח ובעלי מטענים אחרים, היא ערוכה לשלב הבא – פתיחת האפשרות לעבור לשימוש בשטר מטען אלקטרוני בנתיבי סחר מסויימים לכל לקוח שיבחר בכך. במהלך הרבעון הראשון של 2019 יתאפשר הדבר בסחר בין צפון אמריקה לים התיכון ובסחר בין אסיה לדרום אפריקה, שבהם פועל מגוון רחב של משלחים ושותפי סחר.  

 

טכנולוגיית בלוקצ׳יין לא רק מחליפה בהצלחה מסמכי נייר אלא גם משפרת פעולות שכיום עדיין מתבססות על פקס, דואר אלקטרוני וכלים דומים. בשני משלוחים שבוצעו לאחרונה, האחד מוייטנאם למזרח ארה״ב והשני - מטען של 11 מכולות מיוחדות מסוג CUBE HIGH מנמל קופר (סלובניה) לחיפה - הונפק שטר מטען מקורי והועבר למקבל הסחורה בתוך פחות משעתיים מרגע הפלגת האנייה - תהליך שכיום אורך מספר ימים ולעתים שבועות. כל תהליכי הדוקומנטציה, כולל הסבות, העברת בעלות וכו׳ בוצעו על פלטפורמה מבוססת בלוקצ'יין.  

 

מחברת צים נמסר כי ״למעבר לתהליכי דוקומנטציה דיגיטליים תהיה השפעה עצומה על זירוז, פישוט והוזלת תהליכים עבור כל הצדדים המעורבים בעיסקה. צים מובילה את המאמץ הדיגיטלי והחלה לשתף גורמים נוספים, במטרה לחלוק ידע וליצור סטנדרט אחיד לתעשייה״

 

אייל בן-עמרם, סמנכ״ל מערכות מידע (CIO) בצים: ״לאחר שצברנו ניסיון משמעותי בשימוש בטכנולוגיה המהפכנית בענף הספנות, אנו מוכנים להמשיך לשלב הבא. זהו חלק מהמגמה שלנו למקסם תהליכי דיגיטיזציה, ובו בזמן לשפר את רמות השירות ללקוחות ולחזק את קשרי הלקוחות של צים״.