צים הובילה ארצה מטוס היסטורי שהביא מעפילים מעיראק

המטוס פורק לחלקים אשר הוטענו בנפרד על גבי עשר מכולות מיוחדות. המטוס יגיע ליעדו הסופי באתר מוזיאון מחנה המעפילים בעתלית, לאחר מסע ארוך מצפון מערב ארה"ב דרך סין לישראל


10:44 ,22.02.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת צים מוסרת כי היא הובילה ארצה את המטוס ההיסטורי שהביא מעפילים מעיראק לישראל בשנת 1947. המטוס נפרק אתמול בבוקר בנמל חיפה והוא יגיע ליעדו הסופי באתר מוזיאון מחנה המעפילים בעתלית, לאחר מסע ארוך מצפון מערב ארה"ב דרך סין לארץ.

 

האנייה "סיספן אלפס" הפועלת בשירות צים בסחר אסיה - ים תיכון, פרקה אתמול בבוקר בנמל חיפה מטען מיוחד: מטוס מדגם "קרטיס C-46 קומנדו" שעמד במרכזו של "מבצע מייקלברג", במסגרתו הובאו ארצה בחשאי בשנת 1947 כמאה מעפילים מעיראק. המטוס יוצב באתר מוזיאון מחנה המעפילים בעתלית.

 

הובלת המטוס, שהתגלגל במהלך השנים לאלסקה ושם אותר, הייתה אתגר לוגיסטי וארגוני משמעותי, בהעדר קווי הובלה רגילים ולנוכח אופיו המיוחד של המטען.

 

צוותי המטענים המיוחדים של צים התגייסו למשימה ומצאו את הפתרון הלוגיסטי המתאים, תוך הסתמכות על רשת השירותים הגלובלית של צים והתאמות מיוחדות שנעשו לצורך הטיפול בהובלת המטוס. המטוס פורק לחלקים, הגוף (באורך כ-23 מטרים ובמשקל 16 טון) והכנפיים (באורך כ-13 מטר כ"א, ובמשקל 8 טון) הוטענו בנפרד על גבי 10 מכולות מיוחדות מסוגFlatrack . המטוס הובל מאנקורג' שבאלסקה אל נמל טקומה בצפון מערב ארה"ב, שם הוטען בינואר השנה לאנייה "צים רוטרדם" הפועלת בשירות הטרנס-פסיפי של החברה, שהפליגה לנמל שנזן (דה-צ'אן ביי) בסין. בסין הועבר המטען כאמור לאנייה שהובילה אותו לחיפה, כאן נפרק והובל ליעדו הסופי בעתלית.

 

צים מתמחה בהובלת מטענים חריגים ומיוחדים. להובלות כאלה היבטים תפעוליים מורכבים, ומומחי המטענים המיוחדים של צים מטפלים בכל שלבי ההובלה, הטעינה והפריקה של המטען הייחודי והיקר על מנת להבטיח את הגעתו המהירה והבטוחה ליעד.