צים: טקס הרמת הכוסית לחג הפסח הסתיים במחלוקת

העובדים נטשו את הטקס לאור דבריו של מנכ"ל החברה לישראל ניר גלעד, שהם חצו קווים אדומים. זאת לאחר הסכמה מול המנכ"ל בנוגע לנקודות המחלוקת ואפשרות לסיים את הסכסוך


00:00 ,14.03.2013 מאת: מערכת פורט2פורט

עובדי צים נטשו הבוקר (ה') את טקס הרמת הכוסית לחג באמצע דבריו של מנכ"ל החברה לישראל ויו"ר דירקטוריון צים ניר גלעד, שהאשימם בחציית קווים אדומים.

עד אז התנהלו הדברים ברוח טובה. ראשון המברכים היה יו"ר ועד העובדים אבי שטרית ואחריו בירך מנכ"ל צים רפי דניאלי. השניים דיברו במתינות ולא נכנסו לעיקרי הסכסוך.

זאת בהמשך למשא ומתן שמתקיים בין הצדדים, במסגרתו הם הגיעו להבנות שבעל פה במרבית פרטי המחלוקת ביניהם, כולל על כך שבמהלך שלוש השנים הבאות יפרשו מהחברה עד 100 עובדים.

לדברי שטרית, "בימים האחרונים הגענו להסכמה אישית עם המנכ"ל, כי עם ההנהלה לא התקדמנו לשום דבר. אפשר לסכם ולהעלות על הכתב את הדברים, במידה והם יתאמו את מה שהסכמנו לגביו".

קודם לכן עוד התלבטו העובדים אם להחרים את טקס הרמת הכוסית לחג. שטרית: "ההנהלה הראתה ניצוץ של רצון טוב מצידה ולכן החלטנו לא להחרים את הרמת הכוסית. הכל נעשה ברוח טובה".

בטקס עצמו דיבר שטרית בקצרה על המשא ומתן עם ההנהלה וציין שהוא נושא תקוות לעתיד ורוד יותר לחברה.

אחריו דיבר דניאלי, שהציג את מצב החברה, שלדבריו אינו טוב, אך ללא פירוט. הוא הוסיף שהצדדים נמצאים כעת בשיחות, ואמר שהוא כולו תקווה ש"העובדים המסורים יוציאו את החברה מהבוץ בו היא נמצאת".

אחריהם עלה לדבר גלעד. לדברי הנוכחים, הוא פתח ואמר ש"אברך אתכם בהתחלה, כי החלק השני של דברי הוא לא ברכה". לאחר שבירך בחג שמח, מתח גלעד ביקורת על התנהלות ועד העובדים שלדבריו, חצה קוים אדומים, וציין ש"העובדים צריכים להודות לבעלי החברה שהזרימו כסף לצים". דבריו עוררו את כעסם של חלק מהנוכחים שעזבו את הטקס לאות מחאה.

שטרית: "הגענו סוף סוף להבנות עם המנכ"ל ואנחנו קרובים מאוד לסגור את הסכסוך הזה בהסכם עבודה חתום. אנו מקווים שהדברים של גלעד לא יפוצצו את הנושא".

הגעתם גם להסכמה שלא לנקוט בעיצומים?

"לא. אין הסכמה שהעובדים לא ינקטו בעיצומים. סכסוך העבודה בעינו, התביעה בבית הדין לעבודה בעינה. נסיר אותם רק לאחר שיובטח לנו סופית שכל מה שנקבל את כל מה שרצינו".

מצים בחרו שלא להגיב לידיעה