צים משיקה את מערכת ZIMGuard לאיתור מטענים מסוכנים שלא הוצהרו

צים פיתחה מערכת מבוססת בינה מלאכותית לאיתור מטענים מסוכנים שלא הוצהרו. המערכת סורקת ומאתרת הצהרות שגויות בזמן אמת, ומובילה לשיפור ניכר בבטיחות ההובלה ומניעת סיכונים


09:52 ,16.08.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

צים פיתחה והטמיעה מערכת חדשנית מבוססת בינה מלאכותית לאיתור וזיהוי מקרים של מטען מסוכן שלא הוצהר – לפני הטעינה לאונייה.

 

מערכת ™ZIMGuard סורקת הצהרות מטען של משלחים בשלב מוקדם ומנטרת מקרים חשודים של מטען מסוכן שלא הוצהר כראוי. המערכת עושה שימוש בבינה מלאכותית, כולל עיבוד שפה טבעית (Natural Language Processing NLP –) ולמידת מכונה, כדי לנתח מסמכי שילוח ולהתריע בזמן אמת לאנשי תפעול על אירועים של מידע חסר, הסתרה או טעות בהצהרה על מטענים מסוכנים. 

 

נציין שהנחת היסוד של המערכת היא שהצהרות שגויות על מטען מסוכן הן המקור המרכזי לתאונות ימיות חמורות שגרמו לאובדן חיי אדם ונזקים חמורים. יתרה מכך, בשנה שעברה הודיעו כמה חברות ספנות גדולות על הטלת תשלומים נוספים על בעלי מטענים שלא הצהירו כראוי על משלוחים, כפתרון חלקי לבעייה.

 

בחברת צים ציינו שמערכת ™ZIMGuard כבר הוכיחה את יעילותה במספר מקרים מאז הוכנסה לשימוש בצים. המערכת נמצאת בשימוש במספר נמלים מרכזיים בסין וארה"ב וכן בישראל. היא צפויה להיכנס לשימוש בכל קווי צים עד סוף השנה.

 

אלי גליקמן, מנכ"ל צים: "פיתוח המערכת החדשנית מדגימה את הגישה היצירתית הייחודית שאנחנו מטפחים בכל תחומי הפעילות בצים. זהו "המרכיב הסודי" שלנו. מאז הפעלתה של המערכת, קיבלנו התראה על עשרות מקרים של סחורה שלא הוצהרה כראוי. לאור התרומה הפוטנציאלית החשובה של המערכת לבטיחות שרשרת האספקה הגלובלית, צים מוכנה להציע למכור רשיונות שימוש מסחרי למערכת לכל גורם המעוניין בכך."

 

אייל בן-עמרם, CIO צים: "צים חותרת לעמוד בקדמת הטכנולוגיה בכל תחומי פעילותה. יישום יכולות של בינה מלאכותית למשימה הקריטית של שיפור בטיחות בספנות ובשרשרת האספקה היא דוגמה נוספת למאמצים הבלתי פוסקים שלנו  בכל תחומי הפעילות שלנו." 

 

רב-חובל צדוק רדקר, מנהל גלובלי של מטענים מסוכנים ומיוחדים בצים, האחראי על בטיחות מטענים, אמר: "ההתמודדות עם בעיית ההצהרות השגויות על מטען מסוכן, שמהוות גורם סיכון חמור, היא אתגר משמעותי . המערכת החדשה הוכיחה את יעילותה ומשיגה את מטרותיה. היא מאפשרת לנו לזהות, לתחקר ולפעול בכל אירוע של הצהרה שגויה לפני הטעינה לאונייה, ומשפרת במידה ניכרת את רמת הבטיחות של הצוותים, האנייה ושרשרת האספקה בכללותה."