צים: רווח נקי של 5 מיליון דולר ברבעון השלישי

צים הובילה 725 אלף TEU בהשוואה ל-730 אלף TEU ברבעון השלישי של 2018 - ירידה של 0.7%. בתשעת החודשים הראשונים של השנה החברה רשמה הפסד של 14.2 מיליון דולר לעומת הפסד של 73.9 מיליון דולר אשתקד. אלי גליקמן, מנכ״ל צים: השגנו את היעדים שהצבנו לעצמנו וחזקנו את מע


13:12 ,20.11.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת צים פרסמה היום את הדוחות הכספיים שלה עבור הרבעון השלישי של השנה. מהדוחות עולה כי לחברה רווח נקי של 5 מיליןו דולר מיליון ברבעון השלישי של 2019, בהשוואה להפסד נקי של 6.6 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2018. מחזור ההכנסות ברבעון השלישי של 2019 הסתכם ב-842 מיליון דולר  בהשוואה ל-840.7 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2018.

 

תזרים המזומנים התפעולי ברבעון השלישי של 2019 הסתכם ב-157.7 מיליון דולר, בהשוואה ל-54.1 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2018. ה- EBITDA המתואם ברבעון השלישי של 2019 הסתכם ב-106.8 מיליון דולר, בהשוואה ל-49.8 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2018.

 

צים הובילה ברבעון השלישי של השנה 725 אלף TEU בהשוואה ל-730 אלף TEU ברבעון השלישי של 2018, ירידה של 0.7%. מחיר ההובלה הממוצע למכולה(TEU)  היה 1,009 $ בהשוואה ל-1,006$ ברבעון השלישי של 2018, עלייה של 0.3%.

 

מהנתונים עבור תשעת החודשים שהסתיימו ב-30 בספטמבר 2019 עולה כי מחזור ההכנסות של החברה הסתכם ב-2.47 מיליארד דולר בהשוואה ל-2.39 מיליארד דולר בתקופה המקבילה ב- 2018, עלייה של 3.2%. צים הובילה 2.12 מיליון TEU בהשוואה ל-2.2 מיליון TEU בתקופה המקבילה ב-2018, ירידה של 3.5%. עוד עולה מהנתונים כי מחיר ההובלה הממוצע למכולה(TEU)  היה$1,007  בהשוואה ל-950$ בתקופה המקבילה ב- 2018, עלייה של 6%. ההפסד הנקי הסתכם ב-14.2 מיליון דולר בהשוואה להפסד נקי של 73.9 מיליון דולר בתקופה המקבילה בשנת 2018. תזרים המזומנים התפעולי הסתכם ב-281.3 מיליון דולר בהשוואה ל-164.6 מיליון דולר בתקופה המקבילה בשנת 2018.

 

אלי גליקמן, מנכ״ל צים: ״על אף תנאי השוק המאתגרים, המשיכה צים להשיג תוצאות משופרות ברבעון השלישי, כפי שעשתה לאורך כל שנת 2019. מצב השוק ממשיך להיות מאתגר, אולם היתרונות שהשגנו באמצעות שיתופי הפעולה האסטרטגיים וההתמקדות בלקוחות, אפשרו לנו להשיג את היעדים שהצבנו לעצמנו ולחזק את מעמדנו. אנו מעניקים ללקוחותינו שירותים טובים מתמיד ומערך קווים רחב יותר ובו בזמן משיגים התייעלות וחיסכון בעלויות, תוך שמירה על היקפי הכמות המובלת. המאמצים המתמשכים שלנו בתחומי חווית הלקוח והשירותים הדיגיטליים גם הם נושאים פירות. אנו ממשיכים להתמקד בצרכי הלקוח ופועלים להשגת מצוינות מסחרית בכל תחומי הפעולה שלנו״.

 

מחברת צים נמסר כי ענף הספנות הינו דינמי ותנודתי ובשנים האחרונות התאפיין בתנודתיות של מחירי ההובלה ומחירי הדלק, כתוצאה משינויים מתמידים בסביבת השוק ופעילות נרחבת של מיזוגים ורכישות שהובילו גם לארגון מחדש של הבריתות הגלובליות. חוסר היציבות והתנודתיות בשוק, לרבות אי-וודאות משמעותית במצב הסחר הגלובלי, בעיקר עקב מגבלות סחר הקשורות לארה"ב, ממשיכים להשפיע על הסביבה העסקית.

 

החל מהמחצית השנייה של 2018 מחירי ההובלה החלו להתאושש, עם ירידה חלקית במהלך המחצית הראשונה של 2019, שעה שמחירי הדלק נותרו תנודתיים ביותר. אל מול הסביבה העסקית המאתגרת הזאת, המשיכה צים להציג תוצאות משופרות ולהרחיב את מערך הקווים הגלובלי שלה עבור לקוחותיה.

 

בספטמבר 2018 החלה החברה בשיתוף פעולה תפעולי אסטרטגי עם ברית M2 (MAERSK ו-MSC), במספר קווים בין אסיה לחוף המזרחי של ארה״ב. במהלך תשעת החודשים הראשונים של  2019 הורחב שיתוף הפעולה בשלושה נתיבי סחר נוספים: אסיה - מזרח ים תיכון, אסיה - צפון מערב הפסיפי ואסיה - מפרץ מקסיקו (US Gulf). הסכמי שיתוף פעולה מסוג זה מאפשרים לצים להציע ללקוחותיה מערך שירותים משופר, כיסוי נמלים רחב יותר וזמני הובלה משופרים, לצד התייעלות וחיסכון תפעולי.