צרפת קוראת להגבלת מהירות ההפלגה

תחת הנשיא עמנואל מקרון, אדריכל הסכם פריס לשנת 2016 על שינויי האקלים, צרפת הפכה לאחת התומכות האגרסיביות ביותר לדה-קרבוניזציה. צרפת סבורה כי על מנת לעמוד ביעדי האקלים שנקבעו בהסכם הפריזאי צריך לפעול מהר יותר מהמטרות שנקבעו על ידי IMO כדי לקבע תקנות מחמירות


13:25 ,10.04.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

צרפת הגישה בקשה לארגון הספנות הבינלאומי (IMO) בקריאה להגבלת המהירות השיט של אניות מטען, במטרה להפחית משמעותית את רמת הזיהום.

 

תחת הנשיא עמנואל מקרון, אדריכל הסכם פריס לשנת 2016 על שינויי האקלים, צרפת הפכה לאחת התומכות האגרסיביות ביותר לדה-קרבוניזציה. צרפת סבורה כי על מנת לעמוד ביעדי האקלים שנקבעו בהסכם הפריזאי צריך לפעול מהר יותר מהמטרות שנקבעו על ידי IMO כדי לקבע תקנות מחמירות עד לשנת 2023.

 

צמצום המהירות עבור רוב מגזרי הספנות יעבוד כ"צעד ראשוני ומקדים", נאמר בהצעת הממשל הצרפתי, אם כי צעד זה יהיה רק זמני. הממשל הצרפתי מודה כי עבור סוגים מסוימים כלי שיט (ספינות נוסעים ואניות מטען הנושאות מטענים רגישים) צעד זה לא יתאים.

 

הממשל בצרפת לא ציין כמה ספינות צריך להאט, אולם הממשל קרא לקיים דיון עם המדינות החברות ב- IMO בנושא.

 

כצעד שני, צרפת מציעה לנקוט בגישה גלובלית שתכסה את צי האניות העולמי כולו שתעודד פיתוח וחדשנות. זו שאיפה לטווח ארוך, ציין הממשל שקורא לצמצום של 40% בפליטות עד 2030 ו- 70% עד שנת 2050.