קבוצת גרימלידי משקיעה 150 מיליון יורו בקיימות סביבתית

יוזמות הקבוצה כוללות שימוש במקורות אנרגיה חלופיים באמצעות התקנת סוללות מגה ופאנלים סולאריים על הסיפון, בדיקת ציוד טיפול מונע מימן לחוף, וכן בניית סדרה חדשה של ספינות ro-ro היברידיות חדישות


13:51 ,06.08.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

קבוצת גרימלידי פרסמה לאחרונה את דו״ח הקיימות לשנת 2019, המתאר את ביצועיה הכלכליים, החברתיים והסביבתיים ומדגיש את תהליך הדיווח והניהול השקוף של סוגיות הקיימות שהחלה בשנת 2015.

 

בשנת 2019 מחזור הקבוצה עלה על 3 מיליארד אירו זו השנה השנייה ברציפות, עם עלייה של מעל 100 מיליון אירו לעומת 2018 – עלייה של 4% ועלייה משמעותית של ה-EBITDA שלה - כ-24%. מעל 80% מהערך הכלכלי שנוצר הופץ בין ספקים, עובדים, מלווים, המינהל הציבורי והקהילה.

 

סוד ההצלחה של קבוצת גרימלדי הוא היעילות של צי האניות המורכב ממעל 130 אניות - מתוכם 118 בבעלות - שתוכננו ומותאמות במיוחד להובלת כל סוג של מטען מתגלגל, מכולות ונוסעים, בגיל ממוצע של כ-14 שנים, משמעותית מתחת הממוצע בתעשייה ואורך החיים השימושיים של ספינות.

 

תכנית החידוש וההתרחבות של הצי נמשכה בשנת 2019 עם משלוח ספינת ה-PCTC ״גרנדה מיראפיורי״ והשלמת ההארכה והשימוש מחדש של ספינות הדגל ״קרוז רומא״ ו״קרוז ברצלונה״ במספנה פינקנטיירי בפאלרמו. נכון לעכשיו, ספר ההזמנות כולל 12 אניות גלנוע דור 5, ארבע אניות PCTC וכן שתי יחידות ro-pax בקטגוריית ״סופרסטאר״ עבור חברת הבת Finnlines.

 

המחויבות הקונקרטית של הקבוצה לקיימות סביבתית מאושרת על ידי ההשקעות החשובות שנעשו בכדי למתן את ההשפעה הסביבתית של פעילותה. יוזמות הקבוצה כוללות שימוש במקורות אנרגיה חלופיים באמצעות התקנת סוללות מגה ופאנלים סולאריים על הסיפון, בדיקת ציוד טיפול מונע מימן לחוף, וכן בניית סדרה חדשה של ספינות ro-ro היברידיות חדישות. המאופיין בפליטות CO2 בעלות שיא נמוך. בנוסף המשיכה הקבוצה בהתקנת מערכות לטיפול בגז פליטה (scrubbers) להפחתת פליטת הגופרית ויישמה פרויקטים נוספים הנוגעים ליעילות ההידרודינמית של הצי. תכנית ההשקעה לשנים 2018-2020 תושלם עם התקנות נוספות, בהשקעה כוללת של כ-150 מיליון אירו.

 

ספינת הדגל של האסטרטגיה הסביבתית של קבוצת גרימלדי היא פרויקט Zero Emission in Port®, שמטרתו לאפשר לספינות לעצור בנמל ללא מנועי העזר בפעולה, ולכן מבלי שייווצרו פליטות מזיקות על ידי האחרונים. הקבוצה הנפוליטנית הייתה למעשה בין חברות הספנות הראשונות שהתקינו על סיפוני ספינות הדגל שלה ״קרוז רומא״ ו״קרוז ברצלונה״ מערכות סוללות ליתיום אשר נטענות במהלך הניווט ומסוגלות להפעיל מערכות על גבי הלוח עם האנרגיה המאוחסנת במהלך עצירת הנמל, ובכך השגת המטרה של ״אפס פליטות בנמל״.