ראש חטיבת הגלנוע של K Line לכלא

Hiroshige Tanioka הוא הראשון שהורשע כאינדיבידואל בעבירת קביעת מחירי ההובלה; K Line, NYK ו-CSAV ישלמו קנס מצטבר של 136 מיליון דולר


13:40 ,08.02.2015 מאת: מערכת פורט2פורט

ראש חטיבת הגלנוע לשעבר בחברת הספנות K Line ישרת 18 חודשי מאסר בפועל בבית כלא בארצות הברית וישלם קנס של 20 אלף דולר בגין חלקו בקביעת מחירי הובלת כלי רכב בין 1998-2012.

 

תחת חוק שרמן (Sherman Act) בארצות הברית, הסעיף בו הורשה המנכ"ל Hiroshige Tanioka, גזר הדין המקסימלי על אותה עבירה נושא בחובו עונש של 10 שנות מאסקר וקנס בגובה  מיליון דולר עבור אדם בודד.

 

התובע הכללי במשפט אמר: "במשך למעלה מעשור גרמה אותה הקונספירציה להעלת את מחירי הובלת הרכבים והמשאיות המיובאים לארצות הברית. גזר הדין הוא השלב הראשון במאמצים המתמשכים שלנו להבטיח שמנהלי חברות האחראים על התנהגות קלוקלת זו יהיו אחראים גם בדין".

 

לדברי ה"American Shipper", משפטו של Hiroshige Tanioka היה הראשון שהוגש נגד אינדיבידואל במהלך חקירת קביעת מחירי הובלת הרכבים.

 

כל שלוש חברות הספנות נגדן הוגשו כתבי אישום בפרשה הודו באשמה וישלמו קנסות מצטברים בגובה של 136 מיליון דולר:K Line  תשלם 67.7 מיליון דולר, NYK תשלם 59.4 מיליון דולר ו-CSAV תשלם 8.9 מיליון דולר.