רולס רויס חתמה על הסכם ראשון עם גוגל במגזר הימי

ההסכם מאפשר לרולס רויס ​​להשתמש במכונת מחשב הלמידה של ״גוגל קלאוד״ על מנת לשפר את המערכות הבינה המלאכותית שלה במעקב אחרי אובייקטים בים


11:18 ,03.10.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת רולס רויס הודיעה היום כי חתמה על הסכם עם חברת גוגל שנועד להרחיב את פיתוח מערכות המודעות-תבונה שלה (intelligent awareness systems), אשר, לטענת החברה, הופכות את השימוש באניות אוטונומיות למציאות שהולכת להתגשם בקרוב.

 

ההסכם, אשר לטענת רולס רויס הינו הראשון במגזר הימי, נחתם היום בפסגת Google Cloud בשוודיה. ההסכם מאפשר לרולס רויס ​​להשתמש במכונת מחשב הלמידה של ״גוגל קלאוד״ על מנת להמשיך ולהכשיר את מערכת בינה מלאכותית של החברה (AI) לטובת סיווג אובייקטים במערכת לאיתור, זיהוי ומעקב אחר חפצים שכלי שיט יכול להיתקל בהם בים.

 

בכיר בחברת רולס רויס ציין עם חתימת ההסכם כי "בעוד מערכות מודעות חכמות יסייעו להקל על עתידן של אניות אוטונומיות, המערכות הללו יכולות לסייע כבר עתה לתעשיית הספנות באמצעות שדרוג תנאי הבטיחות של האניות והצוותים שעל האניות. על ידי עבודה עם Google Cloud נוכל להפוך את המערכות הללו למהירות יותר, ובכך לחסוך חיים״.

 

אווה פורס, מנהלת מכירות, Google Cloud: "על ידי בחינת האפשרויות שמציעה הלמידה במכונות, רולס-רויס יכולה לשלב את ההתקדמות הטכנולוגית האחרונה עם הידע הרב שיש לה בתעשייה הימית, ובסופו של דבר להביא לשיפור משמעותי במגזר".

 

Google Cloud Machine Learning Engine משתמש באותה תוכנת אינטליגנציה ממוחשבת המבוססת על רשת עצבית, אשר עומדת מאחורי רבים ממוצרי גוגל בהם כלי חיפוש תמונות וקול. מכונת הלמידה היא מערכת של אלגוריתמים, כלים וטכניקות המחקות את הלמידה האנושית לפתרון בעיות ספציפיות. שיטות הלמידה של המחשב מנתחות את מסדי הנתונים הקיימים במטרה ללמוד לזהות דפוסים בנתוני האימון, תוך יצירת תחזיות מנתונים שלא נראו קודם לכן.

 

מרולס-רויס נמסר כי בכוונתה להשתמש בתוכנת Google Cloud כדי ליצור מודלים ללמידה ממוחשבת, אשר יכולים לפרש מסדי נתונים ימיים גדולים ומגוונים שנוצרו על ידי רולס רויס.