רנו חושפת: נבנה אניית גלנוע שתנוע בעזרת מפרשים

יצרנית הרכבים, בשיתוף עם הסטארט-אפ הצרפתי Neoline, תבנה שתי אניות המופעלות על ידי מפרשים עד שנת 2020 ו-2021 מתוך מטרה ליצור שרשרת אספקה ״ירוקה״. בתחילה ייבנה מודל באורך 136 מטר ובעל שטח מפרש של 4,200 מ״ר


14:40 ,29.11.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

יצרנית הרכב הצרפתית רנו חשפה תכנית שאפתנית לבניית שתי אניות גלנוע שתפעלנה בעזרת שני מפרשי רוח. במסגרת פרויקט זה חוברת חברת רנו לסטראט-אפ הצרפתי Neoline שנוסד בשנת 2015 מתוך מטרה להיות החברה הראשונה המתמחה באניות מטען המונעות באמצעות מפרשים.

 

על פי הודעה משותפת לשתי החברות, רנו ו-Neoline יפתחו בתחילה אניית אב-טיפוס באורך 136 מטר בעלת שטח של 4,200 מ״ר של מפרש. המטרה הסופית, עם זאת, היא לבנות שתי אניות המופעלות על ידי מפרשים עד שנת 2020 ו-2021 אשר תפעלה במסלול נסיוני בין סנט נזרין, בחוף המזרחי של ארה״ב, ובין סנט פיר ומיקולן מול חופי ניופאונדלנד.

 

חברת רנו מסרה כי פרויקט זה הוא חלק מהאסטרטגיה הסביבתית שלה שמטרתה הפחתת טביעת הרגל הפחמנית שלה ב-25% בין 2010-2022, עם יעד של 6% עבור שרשרת האספקה שלה לעומת נתוני 2016.

 

ז׳אן פיליפ הרמין, סגן נשיא לתכנון סביבתי אסטרטגי בקבוצת רנו, אמר כי ״המטרה של קבוצת רנו היא לצמצם את ההשפעה הסביבתית של כל רכב לאורך כל מחזור החיים שלו, החל מחלקי תחבורה ועד למסירה ועד סוף החיים״.  

 

חברת רנו, אשר מייצרת מכוניות מאז 1898, היא בעלת נוכחות ב-134 מדינות ברחבי העולם היא מכרה 3.76 מיליון כלי רכב בשנת 2017. כמעט 60% מהרכבים וחלקי החילוף של החברה משונעים בים.

 

ז׳אן זנוטיני, מנכ״ל NEOLINE, הצהיר: ״אנו שמחים במיוחד כי קבוצת רנו, שחקן מפתח בניידות נגישה וברת קיימא לכל, היא השותף הראשון שהצטרף למסע שלנו באמצעות הבעת אמון בפתרון הימי של נאוליין. בהתחשב בעובדה כי הספנות הימית אחראית כמעט ל-3% מפליטת פחמן דו חמצני, NEOLINE שואפת לבנות פתרון צרפתי חדשני כדי להתמודד עם אתגר סביבתי עולמי, תוך שמירה על מסגרת תעשייתית ותחרותית, בתמיכת שותפיה לדרך״.