רשת ONE: השקה מסורבלת וסינרגיה לא מוצלחת מובילה להפסד של 600 מיליון דולר בשנה הראשונה לפעילות

החברה, אשר נוצרה מאיחוד פעילות המטענים של MOL, NYK ו-K Line, הודתה כי השקת פעילותה באפריל היתה ״מסורבלת״ והותירה את לקוחותיה הנאמנים ללא היכולת להזמין מכולות או לקבל מידע אודות הסטטוס של מטענם


11:03 ,21.10.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת הספנות היפנית ONE שהחלה את פעילותה בחודש אפריל האחרון לאחר שנוצרה מאיחוד פעילות המטענים של שלוש חברות הספנות המובילות ביפן: MOL, K Line ו-MYK, דיווחה כי היא צופה הפסד של 600 מיליון דולר בסיום השנה הראשונה לפעילותה. החברה כבר הזהירה את משקיעיה כי צפוי הפסד של כ-310 מיליון דולר עד סוף ספטמבר 2018 – שישה חודשים מיום תחילת פעילותה. נמסר עוד כי חברת הספנות ״נאבקת על מנת להשיב את אמון הלקוחות״.

 

החברה, אשר התחזיות הראשוניות שלה צפו רווח של 110 מיליון דולר לשנה, שונו כאמור לצפי להפסד של 600 מיליון דולר – הפסד שימצב אותה בתחתית טבלת הרווחיות של חברות הספנות בעולם.

 

אבל מה שאירע בפועל, כפי שבעלי המניות ציינו במילותיהן שלהם, היה השקה ״מסורבלת״ שהותירה את הלקוחות הנאמנים של שלוש חברות הספנות מזה עשרות שנים, ללא יכולת להזמין מכולות או לקבל מידע אודות הסטטוס של המטען שלהם.

 

החברה יצאה בהצהרה לפיה בשל ״בעיות ינקות״ ירדה רמת השירות בחברה וההשקה הבעייתית נגרמה בשל מחסור באנשי צוותים וחוסר ידע שלהם במערכת התפעול של החברה. למעשה, החברה נאלצת לתכנן מחדש את עבודות הסינרגיה שלה ולשכור כעת עובדים חדשים.

 

החברה הודתה כי הדבר ״גרם לאי נוחות משמעותית עבור הלקוחות״, אך הוסיפה כי ״נושאים כמו רמות מיומנות העובדים וחוסר כוח אדם כבר טופלו והפעולות חזרו למצב נורמלי״.

 

יחד עם זאת, מספר משלחים ציינו כי הם פועלים עם חברת ONE בכמות מטענים מינימלית וזאת בשל התחייבויות שנאלצו לעשות בעת ההשקה הבעייתית של פעילות ONE.

 

החברה גם הושפעה כמובן מהעלייה במחירי הדלק והעובדה כי לא גבתה היטלי דלק מלקוחותיה הובילה אף היא לביצועי החסר שלה.

 

שלוש חברות הספנות היפניות אשר הן למעשה הבעלים של רשת ONE ציינו כי עליהם לבחון מחדש את התחזיות לשנים 2019 ו-2020 ולבצע הערכת מצב מחודשת.

 

נזכיר כי רשת ONE מיוצגת בישראל ע״י חברת Crown Shipping בבעלות שווה של מנו ספנות ולוסי בורכרד.