שירות אקספרס חדש בין צפון אירופה וישראל

השירות יוצא לדרך הודות לשיתוף פעולה בין קוסקו, אוורגרין ויאנג מינג והוא יחל לפעול ב-27 בנובמבר עם חמש אניות בנפח של 4,250 TEU כל אחת. יפקוד את נמל חיפה כל מוצ״ש


13:51 ,23.10.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת הספנות הטייוואנית Evergreen הודיעה באופן רשמי על השקת שירות אקספרס בסחר בין צפון אירופה והים התיכון. חברת אוורגרין הודיעה על כוונתה להצטרף לחברות Cosco ו-Yang Ming על מנת ליצור שיתוף פעולה בקו ששמו ייקרא (EMX (Europe Med Express. נציין כי חברת קוסקו מכנה את השירות בשם NET2.

 

במסגרת השירות השבועי החדש יפעלו חמש אניות בנפח 4,250 TEU כ״א כאשר אחת מהן תסופק על ידי חברת אוורגרין, אחת על ידי חברת יאנג מינג ושלוש אניות יסופקו לשירות על ידי חברת קוסקו.

 

מדובר בבשורה לשוק הישראלי שלא זכה עד כה לתחרות רבה בקו זה, שכן השירות שיוצא מנמל רוטרדם ופוקד את פליקסטאוף המבורג ואנטוורפן בין היתר, פוקד את נמל חיפה. ההפלגה הראשונה של שירות EMX/NET2 צפויה לצאת מנמל רוטרדם ב-27 בנובמבר, כאשר נמל חיפה יזכה לפקידה כל מוצאי-שבת (פקידה ראשונה בחיפה תהיה ב-16 בדצמבר). למרות שהשירות החדש אינו פוקד את נמל אשדוד הוא מוצע לכלל השוק הישראלי.

 

על פי הודעת חברת קוסקו, הטרנזיט טיים ביבוא מרוטרדם לישראל יהיה 19 יום, מפליקסטאו לישראל 18 יום, מהמבורג לישראל 16 יום, מאנטוורפן לישראל 14 יום, מקזבלנקה לישראל 9 ימים, מנמל פיראוס לישראל 3 ימים ומנמל אלכסנדריה לישראל 1 יום. ביצוא מישראל במסגרת קו EMX/NET2 הטרנזיט טיים מחיפה למרסין יהיה בממוצע 1 יום, לפיראוס 4 ימים, לקזבלנקה 9 ימים, לרוטרדם 14 ימים, לפליקסטאו 15 ימים, להמבורג 17 יום ולאנטוורפן 19 יום.

 

סבב הפקידה של השירות החדש הינו כדלקמן:

 

Rotterdam – Felixstowe– Hamburg – Antwerp – Casablanca – Piraeus – Alexandria – Haifa– Mersin – Piraeus – Casablanca – Rotterdam

 

מחברת אוורגרין נמסר כי השקתו של השירות החדש יאפשר לה לספק חיבור ישיר בין צפון אירופה לים התיכון, ובמיוחד מ/אל מרוקו, טורקיה, ישראל ומצרים. החברה ציינה כי השירות פתוח לכל סוגי המטענים כולל מכולות בקירור ומכולות מיוחדות.

 

עוד נמסר מאוורגרין כי השירות מוצע ללקוחות כמענה לדרישה הולכת וגוברת בקרב הלקוחות לשירות אמין והוא ממחיש את המחויבות העמוקה שיש לחברה עבור שיפור השירות והיעילות בקווי הסחר בין אירופה והים התיכון.