תעלת סואץ: הוגברו אמצעי האבטחה לאורך נתיב המים

בעקבות מחאת העובדים, צבא מצרים הידק האבטחה על גדול התעלה משני צדדיו ותגבר השמירה באזור הנהלת הרשות ונאסרו הפגנות או עצרות בקרבה. במקביל מאבטח הצבא את מעבר האוניות בתעלה. 43 אוניות חצו אתמול


00:00 ,13.07.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

צבא מצרים הידק את טבעת האבטחה על גדות התעלה לאורך נתיב המים משני צדדיו. עדי ראייה מסרו כי הוצבו גדרות תיל על גדות התעלה במקומות שונים, בעיקר באזור העיר סואץ וכן באזור מעבורת קנטרה וגשר השלום וזאת על מנת למנוע מרכבים והולכי רגל בלתי מורשים להתקרב לחוף. כמו כן, תוגברה השמירה בסביבת מרכז המבצעים וההנהלה של רשות תעלת סואץ בעיר אסמאעיליה ונאסר קיום הפגנות ועצרות בקרבתו.

במקביל, מאבטח הצבא המצרי את כניסת האוניות ויציאתן לנתיב המים וכן את צוותי הנחיית האוניות של רשות התעלה. מקהיר נמסר כי, עיבוי האבטחה באזור התעלה מתבצע עקב החשש מעליית מדרגה במחאות עובדי רשות תעלת סואץ וחברות הבת שלה, המאיימים לשבש את תנועת הספנות בנתיב המים וכן עקב התגברות המתח והפגנות הצעירים בעיר סואץ.

דוגמא למתח הרב השורר באזור התעלה, ניתן לראות במעצרם של ארבעה עיתונאים אמריקאים לאחר שנתפסו מצלמים ללא אישור את תנועת הספנות בתעלה באזור העיר פורט תאופיק.

בתוך כך, חצו 43 אוניות את התעלה אתמול, יום שלישי ה-12 ליולי ונשאו מטען כולל של 2.308 מיליון טון. מרשות תעלת סואץ נמסר כי 23 אוניות חצו את התעלה במסגרת השיירה מהים התיכון לים האדום ומטענן הכולל 1.106 מיליון טון, כאשר הגדולה שבהן אוניית המכולות CMA CGM MUSCA המניפה דגל גיברלטר עם מטען של 132,791 טון בדרכה ממלטה לאיחוד הנסיכויות הערביות.

במקביל, חצו את התעלה בכיוון ההפוך מהים האדום לים התיכון 20 אוניות ונשאו מטען כולל של 1.201 מיליון טון, כאשר הגדולה בהן אוניית המכולות MAERSK ALGOL המניפה דגל סינגפור בדרכה ממלזיה לספרד עם מטען של 112,834 טון.