צוק: הממשלה הפרה הסיכומים בניגוד להבטחות משרד התחבורה

לדברי נשיא לשכת הספנות הישראלית מאבק העובדים צודק מכיוון שההמשלה הפרה הסכם חתום, וזאת בניגוד מפורש לכל הבטחות משרד התחבורה וקברניטיו על שקיפות ושיתוף פעולה מלא של העובדים


00:00 ,26.08.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

לדברי נשיא לשכת הספנות הישראלית מאבק העובדים צודק מכיוון שההמשלה הפרה הסכם חתום, וזאת בניגוד מפורש לכל הבטחות משרד התחבורה וקברניטיו על שקיפות ושיתוף פעולה מלא של העובדים
 
נשיא לשכת הספנות הישראלית, ראובן צוק, אמר הבוקר כי העיצומים הקיימים בנמלי ישראל נמשכים גם הבוקר וכי מסתמן כי העיצומים מתפשטים אף למחלקות אחרות בנמלים. לדברי צוק, את הנזקים האמיתיים והעגומים של השיבושים ניתן יהיה להעריך רק לקראת סוף השבוע שכן כדרכם של שיבושים מדובר בנזק מצטבר. לדברי צוק, ידוע לו על אוניות זרות אשר בודקות אפשרות לפסוח על נמלי ישראל וזאת בשל העיצומים בנמלים.
 
לדברי צוק, אם מסתכלים על מאבקם של העובדים ברמה העניינית מדובר במאבק צודק שכן הממשלה הפרה הסכם חתום, ולדבריו, גורמי הממשלה היו אמורים לפתוח במשא ומתן אל מול העובדים ולא "להפיל פצצה" שמשנה הסכם. לדברי צוק, הממשלה "הפרה את ההסכם ברמה המהותית, והדבר נעשה בניגוד מפורש לכל הבטחות משרד התחבורה וקברניטיו על שקיפות ושיתוף מלא של העובדים בכל שינוי שיוצע בנמלים".
 
יחד עם זאת ציין צוק כי ניתן היה למנוע את השיבושים ואת הפגיעה במשתמשים בהובלה הימית ובלקוחות הנמל וזאת מכיוון שהצעת התקציב שאושרה על ידי הממשלה זקוקה לאישור ועדות הכנסת אשר לא תתכנסנה לפני חודש נובמבר הקרוב.
 
לדברי צוק, בדיון שיתקיים בוועדות קרוב לוודאי שלשכת הספנות ואיגוד המשתמשים בהובלה הימית היו תומכים בהשגות העובדים בכל הקשור לחוק ההסדרים וההצעה לחיזוק מודל ה"לנד-לורד" בנמלים, שכן, כאמור, לשכת הספנות רואה צידוק בטענות העובדים על הפרת ההסכמים מולם. "חבל שהם נוקטים בצעדים האלה עכשיו, הדבר יוצר נזקים ללקוחות ולספנות. עליהם לצאת למאבק ביום הדין עצמו".
 
צוק הוסיף כי מעבר לחריגה המהותית של הממשלה מההסכם שנחתם אל מול העובדים, הוא מעריך כי סעיף ה"לנד-לורד" המוצע בחוק ההסדרים יעבור שינויים רבים טרם אישורו.