שלמה שרון מגיב: האשמותיו של סגיס כנגד סוכני המכס משוללות כל יסוד

לדברי יו"ר ארגון התאגידים סוכני המכס והמשלחים הבינ"ל טענותיו של סגיס הן בגדר "ניסיון ליצור 'משקל נגד' לתביעת סוכני המכס כנגד חברת הנמל להשיב להם כספים שנלקחו מהם באופן בלתי חוקי". מוסיף: חבל שהנהלת הנמל בוחרת להחריף ולפגוע במערכת היחסים שבינה לבין סוכני ה


00:00 ,30.10.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

לדברי יו"ר ארגון התאגידים סוכני המכס והמשלחים הבינ"ל טענותיו של סגיס הן בגדר "ניסיון ליצור 'משקל נגד' לתביעת סוכני המכס כנגד חברת הנמל להשיב להם כספים שנלקחו מהם באופן בלתי חוקי". מוסיף: חבל שהנהלת הנמל בוחרת להחריף ולפגוע במערכת היחסים שבינה לבין סוכני המכס
 
שלמה שרון, יו"ר ארגון התאגידים של סוכני המכס והמשלחים הבינ"ל, פנה הבוקר לשוקי סגיס, מנכ"ל חברת נמל אשדוד, במכתב שעניינו אחריות סוכן המכס לבדיקת ערך טובין בתהליך השחרור. שרון הגיב לפרסום של חברת נמל אשדוד לפיה היא הפסידה 30 מיליון שקל בהכנסותיה לשנת 2007 בגין בשל פערים הנוצרים בין ערך הטובין המוצהר לבין הערך האמיתי של המטען.
 
במכתבו של שרון, אשר העתקים ממנו הועברו לאוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, לגד שפר, יו"ר איגוד המשתמשים בהובלה ימית, לדורון ארבלי, ראש מינהל המכס ולראובן מלצר, משנה לראש מינהל המכס, כותב שרון לסגיס "הופתעתי לקרוא את דבריך כאילו נגרמים לחברת נמל אשדוד הפסדים מיותרים עקב אי בדיקת ערך הטובין על ידי סוכני המכס. הדברים משוללים כל יסוד".
 
לדברי שרון, טענות חברת נמל אשדוד משוללות כל יסוד שכן ערך הטובין נקבע על פי חשבון הספק הנמסר לסוכן המכס על ידי לקוחו ואין לסוכן המכס כל אפשרות וממילא אין עליו כל חובה לאמת את נתוני מסמך זה. לדברי שרון, הדבר עולה בקנה אחד עם הוראות הדין ונוהלי המכס מכוחם פועלים סוכני המכס.
 
שרון מוסיף וכותב לסגיס כי "אנחנו חוששים כי התבטאותך זו היא בבחינת ניסיון ליצור 'משקל נגד' לתביעת סוכני המכס, התלויה ועומדת בבית המשפט, כנגד חברת הנמל להשיב להם כספים שנלקחו מהם באופן בלתי חוקי, תוך ניצול בלתי ראוי של הסדר המס"ב".
 
שרון מוסיף וכותב כי הוא מצטער על כך שהנהלת חברת נמל אשדוד "בוחרת להחריף ולפגוע במערכות היחסים שבינה לבין סוכני המכס, מייצגי הלקוחות, במקום להמשיך ולשקוד על שיפור מערכות היחסים ושיפור רמת השירות".
 
בחברת נמל אשדוד בחרו שלא להגיב לידיעה.