שפר: הארכת פרויקט "לילה טוב" היא הדרך הנכונה לסייע לסחר החוץ הישראלי

בעקבות החלטת חנ"י להאריך את פיילוט עבודת הלילה בנמל חיפה עד להנהגת הרפורמה בתעריפים, פנה יו"ר איגוד המשתמשים בהובלה ימית לבעלי המטענים וקרא להם לנצל את ההזדמנות להיערך למעבר לעבודת לילה בנמלים


00:00 ,04.06.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

בעקבות החלטת חנ"י להאריך את פיילוט עבודת הלילה בנמל חיפה עד להנהגת הרפורמה בתעריפים, פנה יו"ר איגוד המשתמשים בהובלה ימית לבעלי המטענים וקרא להם לנצל את ההזדמנות להיערך למעבר לעבודת לילה בנמלים
 
איגוד המשתמשים בהובלה ימית הודיע היום כי הוא מברך על החלטת מנכ"ל חנ"י להאריך את פרויקט "לילה טוב"- תוכנית פיילוט להסטת תנועה של מובילים ומכולות בנמל חיפה לשעות הלילה -  עד להנהגת הרפורמה בתעריפי הנמלים. על פי ההצעה המתגבשת עתה לרפורמה בתעריפי הנמלים, יהיה תעריף דיפרנציאלי לבעלי מטענים שיעבירו מטעניהם בשעות הלילה, והם ישלמו 80 שקל פחות למכולה לעומת התעריף בשעות היום.
 
מנכ"ל חנ"י החליט כי פיילוט "לילה טוב", שהחל בפברואר 2008, לא יסתיים עתה, כפי שתוכנן תחילה אלא יימשך עד שתחל הרפורמה. את פרויקט "לילה טוב" יזם משרד התחבורה, בשיתוף עם איגוד המשתמשים בהובלה ימית וגורמים נוספים. הפיילוט זכה להצלחה ובמסגרתו עלה מספר המכולות העוברות בלילה בנמל ובמסופים העורפיים גדל במאות מכולות ללילה.
 
יו"ר האיגוד, גד שפר, אומר כי המעבר לעבודת לילה הוא לא רק פתרון נכון יותר להפחתת העומס בנמל ולניצול טוב של התשתיות שלו, אלא יש לו תועלות נוספות כמו הקטנת העומסים בכבישים בשעות היום. הוא קרא למשתמשים בהובלה הימית לנצל את ההזדמנות ולהצטרף לפיילוט. לאחר הרפורמה בתעריפי הנמלים יהיו מפעלים רבים שירצו לעבור לעבודת לילה בזכות התעריף הזול יותר, ומטבע הדברים תינתן עדיפות למפעלים שיהיו ערוכים לכך. הצטרפות לפיילוט מאפשרת למפעלים היערכות כזו בתנאים הטובים ביותר, אמר שפר.
 
ד"ר דוד בנטולילה, מנכ"ל חברת "בנטו יועצים", המלווה מקצועית את הפרויקט, מסר כי בעקבות הניסיון שנצבר מאז הוחל בפרויקט, נערכו התאמות שישפרו את עבודת הלילה בנמלים: מאפשרים למסופים להיות פתוחים, לבחירתם, 24 שעות ברציפות או להרחיב את שעות הפתיחה עד 21:00 ומ-05:00 בבוקר. בנמל חיפה נעשו מאמצי תגבור מיוחדים: משמרת ג' נפתחה להכנסת מכולות יצוא בלא הגבלה אם האונייה נמצאת כבר בנמל (מלבד מגבלת ימי האחסנה), תוגברו מרכז תמיכת הלקוחות והעובדים התפעוליים.
 
"על המפעלים להפנים כי ככל שיקדימו להיערך לעבודת לילה, הם יוכלו להקל על השתלבותם בה לאחר הנהגת הרפורמה בתעריפים. הצורך הזה עשוי להיות אקטואלי יותר אם תיווצר במשק, או בנמלים, תקופה קשה, שבה המחיר הזול של עבודת הלילה יהיה מרכיב משמעותי אף יותר בעלות ההובלה" אמר ד"ר בנטולילה .
 
גד שפר הוסיף כי למרות שפרויקט "לילה טוב" מתמקד בנמל חיפה, לאור התוצאות החיוביות לעבודת הלילה בחיפה, יש להבטיח כי גם בנמל אשדוד המסופים העורפיים יישארו פתוחים כל הלילה.