שפר לעוזני וסגיס: בטלו חיובי האחסנה למי שנפגע מעיכוב העברת המטען ברכבת

יו"ר איגוד המשתמשים בהובלה ימית כתב למנכ"לי חברות נמל חיפה ואשדוד כי אין שום סיבה שמקבל המטען יסבול בשל ההמתנה ואף ישלם דמי אחסנה. דורש מעוזני: יש לצמצם את השטעון באופן דרסטי


00:00 ,23.10.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

יו"ר איגוד המשתמשים בהובלה ימית כתב למנכ"לי חברות נמל חיפה ואשדוד כי אין שום סיבה שמקבל המטען יסבול  בשל ההמתנה ואף ישלם דמי אחסנה. דורש מעוזני: יש לצמצם את השטעון באופן דרסטי
 
בהמשך לידיעה שפורסמה אתמול באופן בלעדי באתר port2port בדבר העיכובים בהעברת מכולות ברכבת מנמל אשדוד לנמל חיפה פנה גד שפר, יו"ר איגוד המשתמשים בהובלה ימית, במכתב אל מנהלי חברות נמל חיפה ואשדוד בנושא העיכובים הללו. לדברי שפר, מדובר בעיכוב בלתי סביר.
 
שפר התייחס במכתבו, אשר עותקים ממנו נשלחו לשר התחבורה מופז, למנכ"ל משרדו גדעון סיטרמן, ולמנכ"ל חנ"י, שלמה ברימן, להחלטה לפיה בעלי מטענים אשר מעוניינים לערוך תיקון במיצהר המטען על מנת שיוכלו לשחרר את המכולה בנמל הפריקה, מחויבים על ידי הנמל בדמי אחסנה על פי התעריף המקובל עבור כל הימים שחלפו. גם חברת הספנות, אשר היתה אמורה לבצע את המשך ההובלה ברכבת, לא מוותרת על דמי השהייה וכך נגרם נזק כפול לבעל המטען.
 
דבר זה לא ייתכן, כותב שפר בפנייתו למנהלי חברת נמל חיפה ואשדוד, עמוס עוזני ושוקי סגיס. "אין שום סיבה שמקבל המטען יסבול פעמיים, גם מהמתנה ארוכה בשל ויכוחים בין חברת הנמל לרכבת, וגם מתשלום דמי אחסנה שנוצרו כתוצאה מוויכוחים אלו, ואין לבעל המטען שביב של אחריות לגביהם".
 
בפנייתו למנכ"ל חברת נמל חיפה, עמוס עוזני, הוסיף שפר כי ככל הנראה שוב יש קשר בין חוסר המקום בנמל לבין פעילות השטעון בו. "אם הצפיפות הנה כה קשה וגורמת נזקים כה כבדים לבעלי המטענים הישראליים", כותב שפר, "יש לצמצם את השטעון באופן דרסטי או להפחיתו כליל. אם הנמל אינו בנוי כיום לקבל שטעונים בד בבד עם פעילות המטענים לישראל וממנה אז עניי עירך קודמים".
 
שפר ציין בפנייתו למר עוזני כי איגוד המשתמשים מבקש לקבל הסבר למצב זה, ומעוניין לדעת כיצד בכוונת חברת נמל חיפה לפתור את הבעיה.
 
שפר ביקש הן מעוזני והן מסגיס כי השניים ישתמשו בסמכותם ויבטלו את כל חיובי האחסנה לבעלי המטענים שנפגעו כתוצאה מהעיכובים ושחררו או ישחררו את מטעניהם בנמל הפריקה (אשדוד).

טרם התקבלה תגובת חברת נמל אשדוד ותגובת חברת נמל חיפה לדברים.