דיווחים: אמזון מרחיבה את פעילות השילוח הימי מסין

מאז תחילת 2018 אמזון ארגנה וטיפלה במשלוחים של למעלה מ-5,300 מכולות מסין היישר למרכזי ההפצה שלה בארה״ב. אפשרות ההובלה הימית שהיתה פתוחה רק למוכרים בסין נפתחה לאחרונה גם למוכרים מארה״ב


10:59 ,23.01.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

על פי דיווחים חברת אמזון מרחיבה ומשדרגת את שירותי ההובלה הימית שלה, אך עושה זאת ״בשקט ומתחת לרדאר״, וזאת בשאיפה להשיג שלטיה רבה יותר על ניהול שרשרת האספקה שלה. כך דיווח עיתון USA Today. לטענת רבים מדובר במהלך שיקרב אותה לאסטרטגיה הכוללת שלה – שליטה מלאה על שרשרת השינוע שלה – החל ממשאיות, מטוסים וכעת אניות.

 

על פי הדיווחים, מאז תחילת 2018 אמזון ארגנה וטיפלה במשלוחים של למעלה מ-5,300 מכולות מסין לארה״ב. המכולות המטופלות על ידי החברה הינן תחת השם Amazon logistics  או חברת הבת שלה, Beijing Century Joyo Courier Service. המכולות הגיעו מכמה נמלים בסין לנמל לונג ביץ׳ בקליפורניה ולנמל סיאטל במדינת וושינגטון ומשם הועברו למרכזי ההפצה של אמזון. חברות אלו מפרסמות בגלוי את השירותים והתעריפים שהן מציעות. לפיהן, אמזון מספקת למוכרים בסין את ההובלה הימית וגם שירותי הובלה מדלת לדלת, קרי, החל מאיסוף במפעל בסין, שילוח דרך האוקיינוס השקט לנמל בארה״ב והובלה יבשתית למרכז הפצה של אמזון.

 

המהלך היה צעד הגיוני עבור אמזון בהתחשב בתנועת הסחר המשמעותית שהגיעה מסין לצרכנים בארה״ב. על פי הדיווח של USA Today, ברבעון הרביעי של 2018 אמזון פתחה את תכנית השילוח הימי שלה גם למוכרים בארה״ב.

 

נזכיר כי המעבר של אמזון לתוך העולם ההובלה הימית מתבשל כבר במשך כמה שנים. חברה בשם Amazon China נרשמה כבר בשנת 2016 ב-FMC (Federal Maritime Commission) כחברת שילוח ימי המאפשרת למוכרים ויצרנים סינים לשלוח את הסחורה שלהם לארה״ב באמצעות הובלה ימית.

 

אנליסט הנתונים פיליפ בלומנטל מחברת Freightos, ציין כי ״מפעלים סיניים קטנים יכולים כעת למכור את הסחורה שלהם לצרכנים אמריקאים כאשר המתווך היחיד ביניהם היא אמזון. כלומר, אמזון מאיצה את הגלובליזציה היישר למשקי הבית האמריקניים״.

 

אם אמזון תצליח להגדיל את עסקי השילוח שלה הדבר יאפשר לה לבדל עצמה מחברות קמעונאיות גדולות אחרות ומחברות בתחום המסחר האלקטרוני.