השעיית השימוש בתעודות TIR Carnets ברוסיה

בהודעה לעתונות שנמסרה על ידי IRU מ-10 בדצמבר 2002, נמסר כי האיגוד מצטער על כך שנאלץ להשעות את הוצאת תעודת ה-TIR Carnets או לעמוד מאחורי תעודות אלו , שהוצאו בשם הארגון על ידי ה-Russian Guaranteeing Association ASMAP


00:00 ,18.12.2002 מאת: מערכת פורט2פורט
בהודעה לעתונות שנמסרה על ידי International Road Transport Union- IRU מ-10 בדצמבר 2002, נמסר כי האיגוד מצטער על כך שנאלץ להשעות את הוצאת תעודת ה-TIR Carnets או לעמוד מאחורי תעודות אלו , שהוצאו בשם הארגון על ידי ה-Russian Guaranteeing Association ASMAP.
ההשעייה תכנס לתוקף החל מה-24 בדצמבר בחצות 2002.

פעולת ההשעייה נעשתה הכרחית לדברי ה-IRU בעקבות החלטת ה-International Guarantee Chain’s insurers להפסיק את הכיסוי הביטוחי לסחורות המועברות ברוסיה תחת תעודות ה- TIR Carnets.

הפסקת הכיסוי הביטוחי של ה- TIR Carnets נגרמה בשל פירוש מוטעה כנראה שנתנו רשויות המכס ברוסיה להחלטות שהתקבלו ב- TIR Convention לגבי תביעות ביטוחיות שהופנו כלפי סחורות ששנעו בתעבורה היבשתית דרך רוסיה ושהיו מלוות בתעודות ה- TIR Carnets.

הפירוש המוטעה גרם גם לניצול לרעה של התעודות על ידי רמאים ואחרים שנמנעו מתשלומי מכס, עד שכיום 75% מהפרות המכס שבוצעו במשלוחים שהיו תחת ה- TIR Systemברחבי העולם דווחו מהמכס הרוסי.
 
לפי לשון ההודעה ה- IRU מביע צערו על כך שלמרות מאמצים רבים שנעשו בכדי למנוע את ההשעייה, הרי ששלטונות המכס הרוסיים לא נקטו בצעדים מתאימים כדי לשמור על אמצעי זה המקל על סחר החוץ לטובת מגזר זה ברוסיה ומחוצה לה.