חברת Cogoport נבחרה לאחת ממאה החברות החדשניות בתחום השילוח

כרמית גליק הצטרפה לסטארט-אפ חדשני לפני כשנתיים והיום היא מנהלת הסניף האירופאי של Cogoport, פלטפורמה דיגיטלית לניהול שרשרת האספקה, הקיים ברשימת מאה החברות החדשניות המשפיעות ביותר בתחום השילוח


11:20 ,28.11.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

במסגרת ועידת ״תחבורה חכמה״ שהתקיימה בתיאטרון הבימה במרכז תל אביב בסוף החודש פגשתי את כרמית גליק, אחת המנהלות הישראליות הבכירות והמוערכות ביותר בתחום הלוגיסטי שטרם שמעתם עליה. גליק, שהיתה חלק מהצוות שהקים את פעילות מארסק בישראל בסוף שנות התשעים, רשמה לעצמה רקורד עשייה מרשים של 17 שנה בתחום הספנות והלוגיסטיקה ועבדה בתפקידים בכירים מאוד בחברת מארסק ודמקו ואף עשתה רילוקיישן בעקבות העבודה לאיטליה, דנמרק (האג וקופנהגן) וסין (הונג קונג, שנזן וגוואנג׳ו). היא סיימה בהצלחה את תכנית המנהלים היוקרתית של מארסק, לצדו של דייויד גולין, מנכ״ל מארסק ישראל כיום, ואף סיימה לימודי מינהל עסקים באחד מבתי הספר היוקרתיים בעולם בתחום - INSEAD בצרפת. לאחר שסיימה את לימודיה שם, התלבטה אם להמשיך ולעבוד בארגון גדול כמו מארסק - שם טיפסה במעלה התפקידים עד לרמה אחת מתחת לדרגת סמנכ״ל או לחשב מסלול מחדש.

 

גליק בחרה באופציה השנייה והצטרפה למיזם סטארט-אפ חדשני שייסד קולגה שהכירה במהלך עבודתה בדמקו, פורננדו שהאקר (Purnendu Shekhar). זה היה לפני כשנתיים, ושניהם הסכימו כי קיים פער רב בין ערך השירות שניתן ללקוח לבין האפשרויות הדיגיטליות שכבר קיימות בשוק וביקשו להקים פלטפורמה שתייצר סינרגיה ותיטיב עם הלקוחות. השניים חברו לדלמיה נישאנט (Dalmia Nishant), איש מחשבים מוכשר שנחשב לאחד משלושת כותבי הקודים הטובים בהודו, והצליחו לרתום אותו למשימה - בניית פלטפורמה דיגיטלית שתאפשר ללקוחות לנהל את כל שרשרת האספקה במקום אחד, בצורה השקופה ביותר תוך חשיפת מגוון ההצעות הקיימות בשוק. החברה אותה הקימו נקראת COGOPORT ובמשך זמן קיומה הקצר - כ-18 חודשים - כבר הצליחה לטלטל את התעשייה, לקבל תשומת לב רבה והיא אף נבחרה כמועמדת על ידי מגזין FreightWaves לאחת ממאה החברות החדשניות והמשפיעות ביותר בתחום השילוח (Frieght) שם היא עומדת צד לצד עם חברות כמו אובר, אמזון, טסלה ועוד. 

 

כרמית גליק: ״חברת Cogoport נוסדה במטרה לתת ערך מוסף ללקוח וזאת באמצעות ניהול כל שרשרת האספקה – מהמפעל של הלקוח ועד ללקוח שרכש את הסחורה בחו״ל כאשר הליך השינוע כולו מנוהל באמצעות פלטפורמה דיגיטלית שקופה ויעילה ומדווח בזמן אמת על בלת״מים שהתרחשו ואף מציע פתרונות חלופיים בזמן אמת. אנחנו בעצם מהווים ׳מטריה׳ דיגיטלית שאוספת אליה את כל הנתונים של החברות המציעות שירותי הובלה ימית, אווירית, שילוח ולוגיסטיקה, ומציגות אותן ללקוחות שלנו בצורה נוחה, יעילה ושקופה, כולל העלויות כמובן, והלקוח שלנו בוחר בשירות ספציפי באמצעות הפלטפורמה שלנו. כמובן שהצד הדיגיטלי הוא מאוד חשוב אבל עבורנו כחברה חשוב לנו מאוד המוצר הסופי שהלקוח מקבל והאם הוא מרוצה ממנו - זו השורה התחתונה ובזה אנחנו מתמקדים״.

 

גליק, אשר מנהלת כיום את פעילות הסניף האירופאי של COGOPORT, הצליחה לבנות מערכת יחסי עבודה מוצלחת מול נמל רוטרדם, ללא ספק הנמל החדשני ביותר בעולם, וכיום Cogoport היא חלק מפרויקט פיילוט ייחודי המתנהל בנמל. במסגרתו הפיילוט חולק נמל רוטרדם נתונים עם החברה באמצעות APA (Agile Process Automation) כגון נתיבי האניות המפליגות בנהרות מרוטרדם לתוככי אירופה, לוחות הזמנים שלהן, וכמובן, מצב המכולות ומיקומן.

 

גליק: ״כיום אני בוועד המנהלים של thedock ואני שמחה מאוד לעזור לחברות סטארט-אפ ישראליות חדשות ולפתוח להן דלתות בעולם. חשוב לראות איך מטמיעים את כל האפליקציות החדשות הללו כי בסופו של יום ישראל היא מקום קטן עם שוק קטן וכל הסטארט-אפים האלה צריכים לדעת איך הם מתחברים לחברות הגדולות בעולם. התחברתי מאוד לחזון של מיזם thedock והרצון שלהם לחבר את ההייטק הישראלי לתעשיית הספנות. בנוסף אני גם חברה במועצת המנהלים של חברת מטבע דיגיטלי ICO בשם the packet project שפועלת בתחום הבלוקצ׳יין וגם להם אני מנסה לעזור, וגם לומדת הרבה איך אפשר להשתמש ב׳חוזים חכמים׳ במסגרת התעשייה שלנו״.

 

לקריאת הכתבה המלאה שהתפרסמה בגיליון נובמבר של PORT2PORT לחצו כאן.