אורדן קרגו שינעה והציבה פסל של דרייפוס בתל אביב

הפסל, אשר נתרם על ידי ממשלת צרפת לעיריית תל אביב ומשקלו הוא 850 קילו, הוצב ברחוב אחד העם מול בניין כלבו שלום. העברת הפסל דרשה תיאומים מראש, שמירת מקום חנייה מיוחד וסגירת נתיב לטובת ההובלה


12:37 ,31.10.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

אורדן קרגו שינעה העתק של פסל הנקרא ״המחווה לקפטן דרייפוס״. הפסל המקורי נוצר על ידי הקריקטוריסט לואיס טים מידלברג. בבסיס הפסל חרוטות המילים ״כל זמן שאני חי אילחם על כבודי״ והפסל מתאר את דמותו של דרייפוס בעת משפטו, הורדתו בדרגה, שבירת חרבו והשפלתו בפומבי במסדר צבאי.

 

הפסל נתרם על ידי ממשלת צרפת לעיריית תל אביב והוא הוצב ברחוב אחד העם מול בניין כלבו שלום. מחברת אורדן קרגו נמסר כי הצבת הפסל במיקום הנבחר היוותה אתגר וזאת עקב משקלו – 850 קילו.

 

המשלוח הגיע מצרפת דרך נמל פוס על גבי מכולת 20 רגל, פורק במסוף באשדוד ואז הובל יבשתית עם מנוף מיוחד בעל כושר הנפה למרחק של חמישה עשר מטר.

 

מחברת אורדן קרגו נמסר כי העברת הפסל דרשה תיאומים מראש, שמירת מקום חנייה מיוחד עבור המשאית שהובילה את הפסל ותחימת הנתיב בו  עמדה המשאית קרוב למיקום הצבת הפסל ברחוב אחד העם.

 

נציין כי עיריית תל אביב צפויה לערוך טקס רשמי ב-27 בנובמבר בנוכחות ראשי עיריית תל אביב וצרפת והשגריר הצרפתי בישראל.

 

נזכיר כי אלפרד דרייפוס, קצין צרפתי יהודי, הואשם בבגידה ובריגול על לא עוול בכפו, בפרשה שזכתה לשם ״פרשת דרייפוס״ וידועה מאז כפרשה בעלת רקע אנטישמי מובהק. דרייפוס נשפט, נמצא אשם על לא עוול בכפו ונשפט למאבר עולם אותו שירת על ״אי השדים״, אי סלעי קטן הנמצא באוקיינוס האטלנטי.  דרייפוס זוכה מאשמה בשנת 1904, הוחזר לצבא הצרפתי וקודם לקבל לדרגת מייג׳ור (רב-סרן). בנוסף הוענק לו אות אביר לגיון הכבוד בטקס פומבי.