אוריין: רווח נקי של 5.2 מיליון דולר במהלך ינואר - ספטמבר 2016

עלייה בהיקפי הפעילות במגזרי השילוח והבלדרות הפנים ארצית בשל ההכנות של לקוחות החברה לקראת תקופת החגים הביאו לעלייה של 76% ברווח הנקי במהלך הרבעון השלישי


14:01 ,29.11.2016 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת אוריין פרסמה את הדוחות הכספיים של החברה עבור הרבעון השלישי של השנה וכן עבור תשעת החודשים הראשונים של השנה. מהדוחות עולה כי אוריין הרוויחה 5.2 מיליון דולר בתשעת החודשים הראשונים של השנה, ומדווחת על רווח של 2.15 מיליון דולר לרבעון השלישי של השנה.

 

החברה מדווחת כי ברבעון השלישי נרשם גידול ברווח הנקי בשיעור של 76% בהשוואה לרבעון השני של שנת 2016, אשר נבע מעלייה מהיקפי הפעילות במגזרי השילוח והבלדרות הפנים ארצית בשל ההכנות של לקוחות החברה לקראת תקופת החגים במהלך הרבעון השלישי.

 

החברה מציינת כי השיפור ברווח לתקופה מול התקופה והרבעון המקבילים אשתקד הינו תוצאה ישירה של גידול ברווח הגולמי וברווח מפעולות רגילות לתקופות אלו, אשר נובע ממספר סיבות עיקריות: המשך מגמת הקיטון בהפסדי מגזר הבלדרות הפנים ארצית הנובע מגידול בפעילות המגזר, התייעלות תפעולית בהשמת כוח אדם ובהתייעלות של קווי ההפצה.

 

המשך מגמת הקיטון בהפסדי מגזר האחסנה הנובעת מיישום תכנית החברה להגדלת ההכנסות מלקוחות קיימים וטיוב ההסכמים איתם, צירוף לקוחות חדשים והתייעלות תפעולית בכל הנוגע להוצאות המגזר.

 

שיפור ברווח הגולמי של מגזרי השילוח הודות לירידה בעלויות ההובלה הימית. שיפור זה קוזז חלקית על ידי ירידה בפעילות לקוחות צד ג' אשר מהווה חלק ממגזר הפעילויות האחרות.

 

החברה מדווחת כי ההכנסות ממגזר היצוא עמדו בתשעת החודשים הראשונים של השנה על 52.4 מיליון דולר ומהווים קיטון של 0.4% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. קיטון זה נובע בעיקר מירידת מחירי ההובלה הימית והאווירית אשר קוזזה בחלקה על ידי גידול בהכנסות פעילות העמילות. מנגד, מציינת החברה, חלה עלייה של 8% ברבעון השלישי לעומת התקופה המקבילה אשתקד בשל גידול בפעילות לקראת החגים שחלו השנה מיד לאחר הרבעון לעומת אשתקד שחלו במהלכו.

 

עוד מדווחת אוריין כי ההכנסות ממגזר היצוא עמדו על 23.95 מיליון דולר בתשעת החודשים הראשונים של השנה. הקיטון ב-11% בהכנסות לעומת התקופה המקבילה נובע מקיטון בפעילות לקוחות היצוא האווירי והימי וזאת במקביל להיחלשות היקפי יצוא סחורות ושירותים במשק הישראלי.

 

עוד מדווחת החברה כי ההכנסות ממגזר בלדרות פנים ארצית אשר עמדו בתשעת החודשים הראשונים של השנה על 12.5 מיליון דולר גדלו ב-4% לעומת התקופה המקבילה אשתקד כאשר גידול זה נובע מגידול בהיקף החבילות והעלאת מחירים.

 

אוריין מדווחת עוד כי הכנסותיה ממגזר האחסנה עמדו בתשעת החודשים הראשונים על 9.75 מיליון דולר – גידול של 25% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. גידול זה, מציינת אוריין, נובע מגידול בפעילות לקוחות במגזר, גידול בשטחי האחסנה המנוצלים, הצטרפות לקוחות חדשים, העלאת מחירים ללקוחות וטיוב לקוחות קיימים.