בתוך שנתיים: דואר ישראל פתח כ-350 מרכזי מסירת חבילות

כתוצאה מהמהלך זמני ההמתנה בסניפי הדואר הצטמצמו משמעותית ועומדים כיום על ממוצע של פחות מ-10 דקות לעומת כ-18 דקות בסוף 2015. במהלך מרץ נפתחו מספר שיא של מרכזי מסירה


11:20 ,05.04.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

שנתיים חלפו מאז החלה חברת דואר ישראל בפתיחת מרכזי מסירת חבילות מחוץ לסניפי הדואר, והיא מציינת בימים אלה כי הגיעה ל-350 מרכזי מסירה ברחבי הארץ, ועמם צמצום משמעותי בזמני ההמתנה בסניפי דואר ישראל. הוספת מרכזי המסירה הופכת את דואר ישראל לגוף הריטייל הגדול בישראל, עם למעלה מ-1,000 יחידות למסירת חבילות ודברי דואר רשום.

 

בעקבות הגידול בהיקפי הקניות, נפתח בחודש מרץ 43 מרכזי מסירה - מספר שיא שנפתח בחודש אחד -  בין היתר בערים פתח תקווה, חולון, בת ים, ראשון לציון, חיפה, אשדוד ותל אביב המדורגות כערים בהן מזמינים הכי הרבה חבילות מחו"ל. פתח תקווה מדורגת כעיר בה יש את כמות מרכזי המסירה הגדולה בישראל כיום עם 27 מרכזי מסירה. בסיכום שנת 2016 דורגה פתח תקווה במקום השלישי בהזמנות מחו"ל אחרי ראשון לציון ורמת גן.

 

על פי נתוני החברה, מדי חודש מגיעים כ-800 אלף לקוחות למרכזי המסירה, לעומת כ-3 מיליון לקוחות שמגיעים לסניפי הדואר בחודש. מדי חודש נמסרות בממוצע כמיליון חבילות במרכזי המסירה, ובשנה נמסרות כ-12 מיליון חבילות במרכזי המסירה לעומת כ-40 מיליון חבילות בשאר יחידות הדואר והדוורים, כך שכמעט כל חבילה חמישית נמסרת במרכז מסירה.

 

לדברי סמנכ"ל התפעול בדואר ישראל, חיים מזעקי: "בשנת 2016 נחתו מדי שבוע כמיליון חבילות אשר הוזמנו מחו"ל. על מנת לתת מענה מהיר לחלוקת הכמויות העצומות של החבילות, השקענו מאמצים רבים בשיפור השירות, כאשר אחד הפתרונות שאפשרו לנו להציע מענה מהיר ללקוחות, ללא כניסה להשקעות עצומות בכוח אדם ובמבני נדל"ן, היה חבירה לשותפים אסטרטגיים כמו שופרסל, ביג, קניוני עזריאלי, המשביר לצרכן וניו פארם ועוד, באמצעותם הצלחנו להגיע ליותר לקוחות בפרישה ארצית ולהציע מענה מהיר לקבלת חבילות באזורים העמוסים."

 

לדברי מזעקי, "הלקוח מקבל הודעת sms על הגעת החבילה למרכז המסירה הסמוך לביתו ויכול להגיע לאסוף את החבילה בזמן שנוח לו. כיום כ-300 ממרכזי המסירה ממוקמים בתוך חנויות פרטיות. מהלך פתיחת מרכזי המסירה אפשר לנו להציע ללקוחות לאסוף את החבילות בשעות פעילות מאוחרות יותר, כאשר נוח להם, וכמעט ללא המתנה. שיתוף פעולה זה סייע גם לעסקים אלו להיחשף לקהלי יעד חדשים, להגדיל את כמות המבקרים וכך גם להגדיל הכנסות. מבחינתנו זה win-win, שכן בעלי העסקים נהנים מגידול בנפח הפעילות, ואנו מורידים משמעותית את העומסים בסניפים, מצמצמים את זמני ההמתנה ומשפרים את חווית השירות ללקוחות".