דואר ישראל: מהיום ניתן להנפיק רישיון נהיגה גם בדואר

השר כץ: מתן האפשרות להנפיק רישיונות נהיגה ובקרוב גם רישיונות רכב בדואר ישראל, ישפר באופן משמעותי את השירות לציבור ויפחית את העומסים במשרדי הרישוי


10:52 ,08.02.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

במסגרת שיתוף פעולה בין משרד התחבורה לחברת דואר ישראל, יוכל כל נהג שתוקף רישיונו פג ולא קיבל את רישיון הנהיגה לכתובתו או נהג שרישיונו, אבד, נגנב או נפגם להנפיק רישיון נהיגה בסניפי הדואר ברחבי הארץ.  

 

התשלום בבנק הדואר יתבצע במזומן. הנהג יקבל רישיון נהיגה זמני ולאחר מכן יישלח לביתו הרישיון הקבוע (כרטיס פלסטיק). בשלב ראשון ניתן יהיה להנפיק את הרישיון ב-30 סניפים של דואר ישראל ברחבי הארץ ובקרוב השירות יורחב למאות סניפי הדואר.

 

מי שיבקש להנפיק רישיונות נהיגה בדואר יידרש להציג תעודת זהות. השירות בסניפי דואר ישראל, לא יינתן לבעלי רישיון נהיגה עליהם חלות הגבלות מטעם רשויות המדינה (הוצאה לפועל, בית משפט וכדומה), וכאלה הנדרשים להשלמת בדיקות ראייה או תמונה אישית (ממאגר משרד התחבורה).

 

הנפקת רישיונות נהיגה בדואר מבוצעת במסגרת הרחבת מגוון האפשרויות שמשרד התחבורה מעמיד לרשות הציבור לקבלת שירותי רישוי, הכוללים הנפקה של רישיון נהיגה ורכב באמצעות האינטרנט, המוקד הטלפוני (*5678) ועמדות השירות האוטומטיות "רישיומט" באמצעות כרטיס אשראי (של בעל רישיון הנהיגה או הרכב), הממוקמות ביותר מ-70 סניפים של רשת הסופר פארם.

 

שר התחבורה והמודיעין, ישראל כ"ץ, ציין כי מתן האפשרות להנפיק רישיונות נהיגה ורכב בדואר ישראל, ישפר באופן משמעותי את השירות לציבור ויפחית את העומסים במשרדי הרישוי. "הנפקה ותשלום רישיונות בדואר, יאפשרו לציבור הנהגים לחסוך זמן יקר וימנעו ממנו את הצורך להגיע למשרדי הרישוי לקבלת רישיון רכב ונהיגה", אמר כ"ץ.

 

מנכ"ל דואר ישראל, דני גולדשטיין מסר, כי לדואר ישראל שיתוף פעולה ארוך שנים עם משרד התחבורה, כאשר בשנת 2016 בוצעו באמצעות בנק הדואר בין השאר יותר מ-900 אלף העברות בעלות על רכב ושולמו כ-340 אלף אגרות למבחני נהיגה.