חברת K+N מדווחת על עלייה של 9% ברווחי החציון הראשון של 2016

החברה מדווחת על רווח של 356 מיליון פרנק. הרווח הגולמי עלה ב-8% ועמד על 3.26 מיליארד פרנק. החברה טיפלה בלמעלה מ-1 מיליון TEU ברבעון בודד בשילוח הימי


10:56 ,19.07.2016 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת הלוגיסטיקה השוויצרית Kuehne + Nagel  דיווחה הבוקר על התוצאות הכספיות שלה לששת החודשים הראשונים של 2016. מהדוחות הכספיים עולה כי רווחי החברה השתפרו ב-9% ועמדו על 356 מיליון פרנק שוויצרי – זאת לעומת רווחים של 326 מיליון פרנק שוויצרי בתקופה המקבילה אשתקד.

 

הרווח התפעולי של החברה עלה ב-10% ועמד על 547 מיליון פרנק. הרווח לפני הוצאות מימון ומסים עמד על 455 מיליון פרנק – עלייה מרווח של 410 מיליון פרנק בתקופה המקבילה אשתקד.

 

הרווח הגולמי עלה ב-8% ועמד על 3.26 מיליארד פרנק שוויצרי בששת החודשים הראשונים של 2016 בעוד שמחזור נטו ירד במקצת ועמד על 8.17 מיליארד פרנק לעומת 8.23 מיליארד פרנק בתקופה המקבילה אשתקד.

 

בקרב השילוח הימי , החברה הצליחה פעם ראשונה לטפל בלמעלה מ-1 מיליון TEU ברבעון בודד. לעומת נתוני תקופה מקבילה אשתקד, החברה הגדילה את הנפח המטופל ב-5.8%. מדובר בגידול שהוא הרבה מעבר לממוצע בשווקים, והחברה מסבירה זאת בגידול הנפחים ביצוא מאסיה לאירופה ולארה"ב. תחום ה-LCL וההובלה בקירור הצטיין במיוחד בחברה.

 

בתחום השילוח האווירי, החברה מדווחת כי ביקוש קטן וריבוי היצע הקטין את הרווחיות הענף, ולמרות זאת הצליחה החברה להגדיל את כמות המטען המשונע ב-2.9% ברבעון השני של 2016. החברה מסבירה זאת בהרחבת השירותים הייחודיים ללקוחות ומציאת פתרונות לתעשייה. כמו כן, גם יצוא חזק מאסיה, המזה"ת ואפריקה תרמה להתפתחות זאת. לעומת נתוני שנה שעברה – החברה שיפרה את כמות המטען המשונע באוויר ב-1.3%

 

דטלף טפזגר (Detlef Trefzger), מנכ"ל קבוצת Kuehne + Nagel הבינלאומית ציין כי "תוצאות החציון הראשון אופיינו על ידי טרנדים כלכליים שונים באזורים שונים. הסחר הגלובלי לא הראה סימני צמיחה, והאסטרטגיה שלנו להתמקד בצמיחה אורגנית הובילה לעלייה בנפחים ובתוצאות. החברה שלנו הציגה ביצועים חזקים ושיפרה באופן ניכר את הרווח הגולמי ולכן גם היתה עלייה ברווח".