מערכות האיחסון במסוף ממ"ן

במערכת העתון "שי ספנות ותעופה" נתקבל מכתב של ארגון הגג של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים שנשלח ב-24.12.2002 אל מנהל שרות הלקוחות בממ"ן. המכתב מפנה את תשומת לבו למספר בעיות שהתעוררו עם תחילת עבודות השדרוג והעברת המטענים למחסן "תנופורט"


00:00 ,25.12.2002 מאת: מערכת פורט2פורט
במערכת העתון "שי ספנות ותעופה" נתקבל מכתב של ארגון הגג של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים שנשלח ב-24.12.2002 אל מר קובי לוי, מנהל שרות הלקוחות בממ"ן. המכתב מפנה את תשומת לבו למספר בעיות שהתעוררו עם תחילת עבודות השדרוג והעברת המטענים למחסן "תנופורט".

לפי לשון המכתב, נוצרה בעייה תחבורתית אל/ומ מחסן "תנופורט" והסוכנים מבקשים כי ממ"ן תעמיד לרשות הלקוחות שירות SHATTLE אשר יאפשר גישה נוחה למחסן "תנופורט" בתדירות גבוהה. כמו כן טוענים הנהגים כי קיימת בעיית שילוט במקום.

אלו הן הטענות באופן כללי, וביתר פירוט נמסר כי כל הגשת בקשת שליפה של דוגמאות מהמטען מחייבת את הסוכן לבצע את הדבר בבמחסן "תנופורט" דבר המחייב נסיעה למקום.

במקרה של שיוך המטען, המצריך גריעה / השלמה, המטען חייב להגיע אל מר גרישה בממ"ן לביצוע, כמובן לאחר בדיקת סוכן המכס במחסן "תנופורט".

כמו כן בדיקות פיזיות, בדיקות של פירוט התכולה, וכן פעולות של שליפת דוגמאות המוגשות לממ"ן בסביבות השעה 13:00, יגיעו לממ"ן רק למחרת – כל הפעולות האלו נשאלות בקשר לשאלה מי חייב בתשלום עלויות האחסנה.

נושא נוסף הוא השאלה מה קורה במקרה של מטען ניזוק, או במקרה של חוסר יחידות המטען, לאחר קבלת תעודת השער (Gate Pass ), ביטוח ממ"ן אמור לגשת למחסן "תנופורט" לבדיקה, אך ביטוח ממ"ן עסוק בפעילות ממ"ן עצמו, וחל עיכוב נוסף.

נושא נוסף הוא כאשר נדרש פירוט, ממ"ן משנע את המטען לנתב"ג, ובכך נגרם עיכוב נוסף של כשעתיים וחצי. כל נושאים גורמים לעיכובים במשך זמן הטיפול, וגוררים עלויות נוספות בלתי צפויות.

ארגון התאגידים מציין כי מן הראוי היה כי ממ"ן תתיעץ עמו בכל הנוגע להליכי העבודה, ובכך היה מקל על ציבור הלקוחות.