פריץ בשירות חדש: הלוגיסטיקה השיתופית של WeLog

בחברת פריץ זיהו את הפוטנציאל הטמון בעסקים קטנים ובינוניים ופיתחו פתרון חדש וייחודי הכולל ניהול כל שרשרת האספקה והאחסון הלוגיסטי במיוחד עבורם. חן גולדנר: כבר לא צריך להיות לקוח של 3,000-4,000 מ״ר של ארגזים בשביל שיתייחסו אליך


08:42 ,19.09.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

אחד האתגרים הגדולים ביותר של החברות הבינוניות והקטנות בישראל הוא נושא הלוגיסטיקה. אומנם יש בארץ חברות המספקות פתרונות לוגיסטיקה עם מרכזים ענקיים אבל הם מעדיפים לעבוד רק עם החברות הגדולות (4,000 מ"ר ומעלה) ולכן אם יש לך רק כמה משטחים בודדים – השירות או המחיר יהיו בהתאם. בחברת פריץ הבינו את הפוטנציאל הטמון בעסקים הקטנים והבינוניים ופיתחו פתרון חדש וייחודי הכולל ניהול כל שרשרת האספקה והאחסון הלוגיסטי במיוחד עבורם.

 

ביקשנו מחן גולדנר, סמנכ"ל לוגיסטיקה ושרשרת אספקה בפריץ, היזם של הפרויקט לספר לנו מאיפה הגיע הרעיון ואיך זה עובד. "אם נסתכל על כל סביבת העסקים הקטנים והבינוניים אנחנו רואים שיש בשנים האחרונות גידול של 3% משנה לשנה וכיום מדובר בכ-600 אלף עסקים שכאלה. מדובר בפלח שוק שמייצר יותר מחצי מהתוצר הלאומי הגולמי. זה המון חברות שלא מקבלות היום מענה לוגיסטי איכותי. אנו חברת שרשרת האספקה הגדולה ביותר הפועלת בשותפות אסטרטגית עם FedEx Trade Networks העולמית.

 

השירות הלוגיסטי השיתופי נקרא WeLog, בדיוק כמו WeWork רק ללוגיסטיקה, כאשר הקונספט הוא לעזור לעסקים קטנים ובינוניים להתחרות בסביבה העסקית הגדולה.

 

גולדנר: "אנחנו מספקים את השירות לעסקים הבינוניים כדי לאפשר להם להצטרף לשרשרת אספקה גדולה ויעילה. אנחנו מדברים על תהליך שמתחיל מיבוא, רכש, אחסון חומרי גלם, אחסון תוצרת גמורה, הפצה ויצוא, כמו גם תמיכה לוגיסטית גלובלית. כל זה מנוהל על ידי מערכת Control Power שמנהלת בעבור הלקוח את כל חומרי הגלם והמוצרים לאורך כל שרשרת האספקה. לצורך זה פיתחנו מערכת מידע אינטגרטיבית המאפשרת ללקוח גם לקבל מידע כולל על כל הפרטים שלו מכל מערכות המידע שברשותנו, וגם לבצע פעילות אקטיבית לתוך מערכת המידע. כל זה מתבצע בתוכנה אחת, מכל מקום ובעזרת כל פלטפורמה אינטרנטית – מחשב, טאבלט או סלולר.

 

"בדיוק כמו ב-WeWork שייצרו שיתופיות של מתחמי עבודה אנו פיתחנו שיתופיות לוגיסטית לחברות קטנות" מסביר גולדנר. "אתה כבר לא צריך להיות לקוח של 3,000-4,000 מטר רבוע של ארגזים בשביל שיתייחסו אליך. אנחנו מאפשרים לכולם להיכנס למרכזים הלוגיסטיים המתקדמים ביותר בישראל, ולקבל פתרונות אחסון גמישים, מעקב און ליין אחרי הפריטים שלך, פתרונות הפצה וערך מוסף".

 

לדברי גולדנר, "כשמגיע לקוח קטן או בינוני אנחנו שואלים מה האתגרים שלו. בדרך כלל יש לו נישה מאוד מסוימת שבה הוא רוצה להתמקד, כגון מכירות או קשר עם ספקים. במידה והוא יבואן הוא צריך גם לנהל שרשרת אספקה מורכבת כשהוא עסוק מעל לראש בין הוצאת הזמנות, תהליכי יבוא, הפצה, ניהול המלאי ולעתים גם מימון המלאי וניהול החזרות. כשאנחנו מגיעים ללקוח כזה אנחנו מזהים לעיתים שהוא יכול לוותר לא רק על ניהול עצמי של התהליכים הלוגיסטיים, אלא אפילו לייתר את הצורך במחסנים. פתרון אפשרי אחד הוא ביצוע Cross Docking והפצה ישירה ללקוחות בחו"ל במקום אחזקת מלאים במחסן ביניים. אנחנו לוקחים את כל הידע, התשתית הפיזית והמחשובית שצברנו במשך שנים מול לקוחות גדולים - ומעמידים אותו לרשות הלקוחות".

 

"חלק מהלקוחות הם כאלה שניהלו את כל הלוגיסטיקה והאחסנה בבית העסק ופתאום, כשהעסק מתחיל לגדול, נהיה צפוף ומסובך. יש לנו כבר מספר עסקים כאלה ש'קיפלנו' להם את המחסנים, כשאנחנו ממירים למשל מחסן של 300 מ"ר, שעולה בדרך כלל לא מעט כסף, לשטח של 50-60 מ"ר לגובה. אין ארנונה, אין שמירה, אין מנקים – הכל אצלנו. אבל זה לא עוצר כאן. אנחנו פיתחנו את המודל עוד יותר. ניהול הלוגיסטיקה היא בדרך כלל מועקה עבור עסקים כאלה. אנחנו מסתכלים מעבר לזה. אנחנו מציבים  מראה המצביעה על בריאות שרשרת האספקה דרך ניהול המחסן על ידי מעקב מדויק אחר מלאים, כמות ההחזרות, מדידת מלאים מול הזמנות ועוד. זה נותן אפשרויות לשיפור השרשרת וזה אינסופי".

 

נציין כי בדיקות העלו כי על ידי העברת הטיפול בכל התחומים הללו לחברה מתמחה ובעלת אמינות וניסיון כמו פריץ, יכולה החברה לחסוך כ-30% עד 40% בעלויות ולהתמקד טוב יותר בתחום הליבה שלה. חברת פריץ מבצעת את כל השירות האמור לעיל בכוחות עצמאיים, תוך שותפויות במידת הצורך עם גורמים מתמחים.

 

רוצים לשמוע עוד? בתאריך 7 נובמבר תקיים חברת פריץ מפגש מקצועי בנושא במרכז הלוגיסטי של החברה בקיסריה. לחצו כאן להרשמה