התרחבות בפעילות התעשייתית במשק בנובמבר

מדד מנהלי הרכש של בנק הפועל וארגון מנהלי הרכש בחודש עלה ב-1.1 נקודות; פעילות ענף התעשייה במרבית העולם בקיפאון או בנסיגה


10:51 ,22.12.2015 מאת: מערכת פורט2פורט

מדד מנהלי הרכש של בנק הפועלים וארגון מנהלי הרכש לחודש נובמבר עלה ב-1.1 נקודות, לרמה של 52.5 נקודות, רמה שמצביעה זה החודש השני על התרחבות בפעילות התעשייתית במשק.

 

רכיבי הביקושים המקומיים, תפוקות ייצור והתעסוקה הצביעו על התרחבות בפעילות. רכיב הביקושים ליצוא נמצא זה עשרה חודשים מתחת ל-50 נקודות, רמה המצביעה על התכווצות בפעילות.

 

מדד מנהלי הרכש העולמי שמפרסם בנק JPMprgan עלה בחודש נובמבר לרמה של 51.2 נקודות. המדד מצביע על התרחבות בפעילות.

 

מדד מנהלי הרכש בארה"ב ירד לרמה נמוכה של 48.6 נקודות. המדד בגוש האירו עלה במעט לרמה של  52.8נקודות. בסין המדד ממשיך להצביע על התכווצות בפעילות התעשייתית זה תשעה חודשים ברציפות, רמתו עומדת על 48.6 נקודות.

 

כלכלני בנק הפועלים: מדד מנהלי הרכש מצביע בחודשיים האחרונים על התרחבות בפעילות התעשייתית. רכיב הביקושים ליצוא נמצא מזה תקופה ארוכה של עשרה חודשים במגמת התכווצות מגמה שעולה בקנה אחד גם עם נתוני סחר החוץ שמפרסמת הלמ"ס. יש לציין שפעילות ענף התעשייה נמצאת בקיפאון או נסיגה במרבית המדינות בעולם וגם בישראל נתוני הייצור התעשייתי מראים מגמת ירידה בחודשים האחרונים. על רקע זה, עליית מדד מנהלי הרכש בישראל מעודדת, אם כי כאמור מדובר בתופעה של החודשיים האחרונים ורכיב היצוא, שהוא מרכזי, ממשיך להצביע על התכווצות.